رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

برگزاری الکترونیکی انتخابات شورای شهر نیازی به استعلام شورای نگهبان ندارد/ انتخاب اعضای هیئت نظارت بر انتخابات

10:47 - 24 آذر 1395
کد خبر: ۲۵۵۷۲۴
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای مجلس شورای اسلامی گفت: درحال حاضر و با توجه به اینکه زمان چند ماه تا انتخابات شوراها باقی مانده است اعضای هیئت نظارت بر انتخابات در استانهای سراسر کشور در حال انتخاب هستند و در برخی از استانها نیز احکام دبیر واعضا تایید شده و برای وزارت کشور ارسال شده است.

یک ششم آرای انتخابات شوراها به صورت الکترونیکی برگزار می شود
محمد محمودی شاه‌نشین رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا مجلس در گفت و گو با خبرنگار گروه سیاسی درباره آخرین تصمیمات هیئت نظارت بر انتخابات شوراها، اظهار کرد: درحال حاضر و با توجه به اینکه زمان چند ماه تا انتخابات شوراها باقی مانده است اعضای هیئت نظارت بر انتخابات در استانهای سراسر کشور در حال انتخاب هستند و در برخی از استانها نیز احکام دبیر واعضا تایید شده و برای وزارت کشور ارسال شده است.

وی افزود: در برخی از استانها، دبیران هیئت نظارت بر انتخابات نیز معرفی شدند و تشکیلات اجرای آنها راه اندازی شده است.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا مجلس درباره اینکه آیا انتخابات شوراها به صورت الکترونیک برگزار خواهد شد افزود: با توجه به تصمیماتی که اتخاذ شده است یک ششم آرای انتخابات شوراها به صورت الکترونیکی دریافت خواهد شد و بقیه نیز طبق روال گذشته و با سیستم رای گیری دستی در انتخابات حضور خواهند داشت.

محمودی تاکید کرد: روند برگزاری انتخابات به صورت الکترونیک در انتخابات شوراهای شهر و روستا از سوی وزارت کشور تایید شده است و درباره این انتخابات نیازی به استعلام شورای نگهبان نیست.

وی گفت: هنوز وزارت کشور درباره اینکه چه استانهایی محل اخذ دریافت رای به صورت الکترونیک هستند صحبتی را مطرح نکرده است و این موضوع به زودی در جلسه مشترک با وزارت کشور مشخص خواهد شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *