تشریح هماهنگی های صورت گرفته برای برگزاری انتخابات به صورت الکترونیک

22:30 - 24 آذر 1395
کد خبر: ۲۵۵۶۴۸
دسته بندی: سیاست ، عمومی
دبیر ستاد انتخابات وزارت کشور، گفت: در ارتباط با ایجاد سازوکارهای لازم جهت برگزاری انتخابات به صورت الکترونیک با شورای نگهبان تعامل خوبی داریم و کمیته‌های فنی در این ارتباط به صورت مداوم تشکیل جلسه می‌دهند.
تشریح هماهنگی های صورت گرفته برای برگزاری انتخابات به صورت الکترونیک

به گزارش گروه سیاسی ، علی پورعلی مطلق، با بیان اینکه در سال 96 سه انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، ریاست جمهوری و اولین دوره انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی را پیش رو داریم،‌ اظهار کرد: بر اساس قانون نظارت بر دو انتخابات ریاست جمهوری و مجلس بر عهده شورای نگهبان و هیأت نظارت مرکزی است که این شورا انتخاب می‌کند و برای انتخابات شوراهای شهر و روستا نیز هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات توسط مجلس شورای اسلامی انتخاب می‌شود.

وی با بیان اینکه ما برای برگزاری انتخابات به صورت الکترونیک باید هم نظر هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا و هم شورای نگهبان را داشته باشیم، ادامه داد: کمیته ای  فنی در این ارتباط مدتی است تشکیل شده و به صورت مرتب تشکیل جلسه می‌دهد و ما تاکنون توانسته‌ایم تا حدودی نظر هیأت نظارت بر انتخابات شوراها را برای الکترونیکی کردن انتخابات به دست آوریم و هماهنگی‌هایی بعمل آمده که انتخابات در برخی از  شعب الکترونیکی برگزار شود.

این عضو دبیر ستاد انتخابات وزارت کشور، با بیان اینکه کمیته فنی تشکیل شده در تلاش است که در این ارتباط بتوانیم با شورای نگهبان به نتیجه برسیم در پاسخ به این سئوال که چند درصد انتخابات به صورت الکترونیکی خواهد بود، تصریح کرد: همه اینها منوط به تصویب و نظر مثبت هیأت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و همچنین شورای نگهبان است. در صورتی که هماهنگی لازم برای برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی انجام شود تعیین اینکه چه میزان از انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار شود بر عهده ‌آنها خواهد بود.

وی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در جریان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی برای برگزاری انتخابات به صورت الکترونیک، گفت: در همان مقطع نیز از تعداد زیادی از دستگاه‌های الکترونیکی در تشخیص هویت استفاده کردیم و در انتخابات جاری نیز از همین دستگاه‌ها برای تشخیص هویت استفاده خواهد شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *