تعلق۴ونیم میلیارد از بودجه ۹میلیاردی معاونت قرآن به نمایشگاه بین‌المللی و استانی قرآن

21:50 - 23 آذر 1395
کد خبر: ۲۵۵۵۹۶
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
معاون قرآن وزارت فرهنگ تعلق۴ونیم میلیارد از بودجه ۹میلیاردی معاونت قرآن به نمایشگاه بین‌المللی و استانی قرآن خبرداد و گفت: ۶هزار نفر از اعضای جدید موسسات قرآنی در انتظار بیمه شدن به سر می‌برند.
به گزارش گروه سیاسی به نقل از خانه ملت؛ جلسه فراکسیون قرآن و عترت امروز(سه شنبه 23 آذرماه) با حضور محمدرضا حشمتی، معاون قرآن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به ریاست نصرالله پژمان‌فر و اعضا فراکسیون در محل کمیسیون فرهنگی مجلس برگزار شد.

حشمتی: ساختار هیات نظارت بر موسسات قرآنی تغییر کرده است

در این نشست محمدرضا حشمتی از انسجام اتحادیه‌های  قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی و اتحادیه‌های قرآنی وزارت فرهنگ با هدف انسجام در برنامه‌ها خبر داد، گفت: اتحادیه‌های قرآنی وزارت فرهنگ و سازمان تبلیغات اسلامی  جمعا 5 هزار موسسه قرآنی را زیرنظر خودشان دارند که این موسسات فضای خوبی برای اجرای فعالیت های قرآنی در کشور ایجاد کرده‌اند.   

معاون قرآن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین توضیح داد: ساختار هیات نظارت بر موسسات قرآنی تغییر و متشکل از معاون قرآنی وزارت فرهنگ به عنوان رئیس، رئیس سازمان دارالقران کشور به‌عنوان دبیر و اعضای هیات نظارت، نماینده‌ از سازمان اوقاف، نماینده حوزه علمیه، نماینده اتحادیه قرآنی و نماینده شورای توسعه فعالیت‌های قرانی شده است.

وی با بیان اینکه تنها نقدینگی در اختیار معاونت 9میلیارد تومان است، گفت: از این بودجه حدود 4 و نیم میلیارد صرف برگزاری نمایشگاه بین‌المللی قرآن و نمایشگاه‌های استانی می‌شود و تمامی برنامه‌های معاونت با 4 میلیارد باقی مانده صورت می‌گیرد.

حشمتی بیان کرد: بودجه سال 96 از 16 میلیارد تومان به 20 میلیارد رسیده است که امیدواریم این بودجه به موقع به دست ما برسد.

معاون قرآن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه فراکسیون قرآن می‌تواند معضل بیمه قرآنیان را حل کند، افزود: متاسفانه بودجه‌ای برای بیمه فعالان قرآنی اختصاص داده نمی‌شود درحالی که تاکنون 3 هزار 500 نفر بیمه شده‌اند اما 6 هزار نفر از اعضای جدید همچنان منتظر هستند.

پژمان‌فر: دیدار با رئیس مجلس برای انتقال نگرانی‌ها و خواسته‌های قرآنی درهفته آتی

همچنین پژمان‌فر با بیان اینکه فراکسیون قرآن نیز در مجلس دهم  دو اقدام برای تسهیل در امور قرآنی و ترویج آن انجام داده است، گفت: رایزنی با مجامع نمایندگان استانی در  مجلس به منظور معرفی یک نماینده به عنوان رابط قرآنی به فراکسیون قرآن و مکاتبه با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت کشور با هدف فعال‌تر شدن استانداران و مدیران کل وزارت فرهنگ هر استان در امور قرآنی از جمله اقدامات به شمار می‌روند.

رئیس فراکسیون قرآن و عترت با بیان اینکه نامه‌ای با امضاء تمامی اعضای فراکسیون قرآن و رابطین استانی به رئیس‌جمهور به منظور انتقال نگرانی‌ها و خواسته‌های خود در حوزه قرآنی به زودی ارسال خواهد شد، اضافه کرد: در کمیسیون تلفیق برنامه ششم نیز پیشنهاد هماهنگ شدن  میانگین تخصیص بودجه حوزه فرهنگ با دیگر دستگاه‌ها داده شده است.

پژمانفرهمچنین از برگزاری جلسه‌ای با رئیس مجلس در هفته آتی به منظور شفاف‌سازی مسائل خبرداد.

آزادی‌خواه: معاونت قرانی وزارت فرهنگ می‌تواند با 4میلیارد بودجه در دست تحول قرانی ایجاد کند

آزادی‌خواه عضو فراکسیون قرآن و عترت با بیان اینکه با بیان اینکه اگر 4 میلیارد بودجه موجود در دست مسئولان قرآنی به درستی تقسیم شود می‌توان تحول قرآنی را ایجاد کرد، گفت: دستیابی به اهداف تعیین شده به برنامه‌ریزی دقیق و منسجم در همه استان‌ها نیازمند است.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی همچنین پیشنهاد کرد: دستگاه باید موظف به اختصاص نیم درصد از بودجه خود به فعالیت قرآنی شوند یا دستگاه‌ها برای انجام کارهای قرانی برنامه‌هایی را ارائه و حداقل 1 الی 2 درصد از بودجه خود را برای اجرای این برنامه‌ها اختصاص دهند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *