دنیای مات «ننه بهشته»

16:20 - 23 آذر 1395
کد خبر: ۲۵۵۵۱۷
اگر گذرت به «آق‌قلا» افتاد حتما سراغ «ننه بهشته» را بگیر و چند دقیقه‌ای کنارش بنشین او برایت از روزهای خوب زندگی‌اش خواهد گفت و از دنیایی که یک جور دیگر به آن چشم دوخته است.
به نقل از ایسنا، اگر به گلستان رفتی، می‌توانی سراغ روستای «آق‌قلا» را بگیری. یک روستای سرسبز و زیبا که مردانش زراعت می‌کنند و زنانش هنرهای دستی زیادی دارند. گندم، جو، برنج و... می‌کارند تا روزگارشان را بنا کنند. می‌توانی سراغ «ننه بهشته» را هم بگیری که این روزها بدجوری تنهاست.

دنیای مات «ننه بهشته»

‌«ننه بهشته» مقابل در خانه‌اش منتظر هم‌صحبت می‌نشیند

‌«ننه‌ بهشته» یکی از اهالی قدیمی «آق‌قلا» است. 87 ساله شده اما هنوز آنقدر سرزنده است که می‌خواهد همه کارهایش را تنهایی انجام دهد و اصلا دوست ندارد کسی از روی ترحم سراغش بیاید و کارهایش را انجام دهد.

وضع و روز زندگی‌اش تعریف چندانی ندارد و مدت‌هاست که در خانه پسرش زندگی می‌کند. عصا و تسبیحش بزرگ‌ترین همدم‌هایش هستند که هیچ‌گاه از او جدا نمی‌شوند. اهالی «آق‌قلا» می‌شناسندش و برایش حرمت قائلند.  در «آق‌قلا» همه دوستش دارند و خودش هم بدجوری دلش هوای یک دوست و هم‌صحبت کرده است.

دنیای مات «ننه بهشته»

«ننه بهشته» از درد شدید چشم رنج می‌برد

او مدت‌هاست که دنیا را تیره و تار می‌بیند. چشم‌دردهای شدید هر چند وقت یک‌بار سراغش می‌آید و خلاصه که از کم‌بینایی شدید رنج می‌برد. با این حال همه «ننه بهشته» را به عنوان یکی از زن‌های سرحال و شاداب روستا می‌شناسند. او آن‌قدر  به زندگی و روزهای خوب امید دارد که حد ندارد.

اگر گذرت به «آق‌قلا» افتاد حتما سراغ «ننه بهشته» را بگیر و چند دقیقه‌ای کنارش بنشین. او برایت از روزهای خوب زندگی‌اش خواهد گفت و از دنیایی که یک جور دیگر به آن چشم دوخته است.

/انتهای پیام/

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.

برچسب ها: روستاهای محروم

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *