علما نقش برجسته ای در پیشگیری از اعتیاد دارند

23:30 - 23 آذر 1395
کد خبر: ۲۵۵۴۲۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
نامی گفت: نقش علماء و بزرگان در جامعه بسيار پررنگ است به طوری كه اين افراد می‌توانند به عنوان گروه‌های مرجع، هنجارهای اجتماعی از جمله سوء مواد مخدر را با آگهی رساندن به مردم كاهش دهند.
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، رسول نامی در كارگاه آموزشی پيشگيری از سوء مصرف مواد مخدر ويژه علما و فعالين فرهنگي كانونهای مساجد استان سیستان و بلوچستان که در سالن كنفرانس معاونت اجتماعی و پيشگيری از وجوع جرم دادگستری این استان برگزار شد، ضمن تبريك فرارسيدن هفته وحدت، اظهار کرد: هفته وحدت نماد اتحاد و همبستگی مسلمانان است و سيستان و بلوچستان نيز در بحث وحدت و همبستگی در كشور پيشگام كشور است.

قائم مقام معاونت اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم دادگستري با اشاره به رواج استفاده از مواد مخدر در بین اقشار مختلف جامعه و بخصوص جوانان، بيان كرد: ، پدیده وابستگی و سوء مصرف مواد مخدر یکی از بحران‌های اساسی در دنيا محسوب مي شود.

وي با اشاره به معايب سوء مصرف مواد مخدر، افزود: امروزه مصرف مواد مخدر منجر به فروپاشی بنیان خانواده، تغییر سبک زندگی، تشدید جرم و جنایت و افزایش مرگ و میر در جامعه شده است.
وی ادامه داد: نقش علماء و بزرگان در جامعه بسيار پررنگ است به طوری كه اين افراد می‌توانند به عنوان گروه‌های مرجع، هنجارهای اجتماعی از جمله سوء مواد مخدر را با آگهي رساندن به مردم كاهش دهند.

اين مسئول با اشاره به اینکه بیشترین تأثیر مخرب اعتیاد بر ارکان خانواده وارد می شود،افزود: موثرترين عامل پيشگیری از اعتياد نهاد خانواده است ولذا در اين راستا خانواده ها بايد هوشيار باشند.
 
نامی در پايان با بيان اينكه با ورود مواد مخدر به خانواده بنیان خانواده از هم پاشیده شده و به تبع فساد، جرم و جنایت نیز در جامعه افزایش پیدا می کند، گفت: در همين راستا انتظار می‌رود علماء و روحانیون با توجه به اینکه از جایگاه ممتازی در نظام اجتماعی برخوردارهستند در راستای تشریح و تبیین مضرات مواد مخدر اقدامات موثری را با رویکرد پیشگیری از اعتیاد انجام دهند.
 
انتهاي پيام


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *