دولت از واحدهای صنعتی نان حمایت نمی‌کند/ نبود نظارت روی نان‌های سنتی

9:03 - 23 آذر 1395
کد خبر: ۲۵۵۱۳۵
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان نان گفت: دولت از واحدهای صنعتی نان که با استاندارهای لازم به تولید نان مشغول هستند حمایت نمی‌کند و همین امر تولیدکنندگان را با مشکل مواجه می‌کند.
دولت از واحدهای صنعتی نان حمایت نمی‌کند/ نبود نظارت بروی نان‌های سنتی
محسن لزومیان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصاد ، در خصوص وضعیت تولید نان به صورت صنعتی و سنتی گفت: قرار بر این بود که دولت با مجوز دادن به واحدهای نان صنعتی و راه‌اندازی آنها، به واحدهای جدید نان سنتی مجوزی ندهد اما این روال رعایت نشد.

وی افزود: با حمایت دولت پیش‌بینی بر آن بود که 40 درصد از مصرف نان کشور به صورت صنعتی تولید شود و این درحالی است که هنوز به واحدهای سنتی نان مجوز ساخت داده می‌شود و این امر واحدهای صنعتی تولید نان را با مشکل روبرو کرده و تعطیلی آنها امری اجتناب ناپذیر است.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان نان درخصوص فواید تولید نان به صورت صنعتی نسبت به سنتی اظهار کرد: تولید نان باید استاندارهای لازم و فاکتورهای سلامت را داشته باشد و این مورد در نان‌های صنعتی رعایت می‌شود.

لزومیان افزود: برای تولید نان به صورت صنعتی باید از آزمایشگاه مجهز و مسؤل فنی مجرب استفاده کرد و اگر تولید نان استاندارهای لازم را نداشته باشد اجازه بسته‌بندی و توزیع آن به واحدها داده نمی‌شود ولی در تولید نان سنتی نظارت‌ها بسیار محدود است.

وی با اشاره به رعایت نکردن بهداشت در نانوایی‌های سنتی خاطرنشان کرد: در مراحل تولید نان به صورت سنتی نظارت بروی سلامت نان به‌طور جدی صورت نمی‌گیرد و همین امر بهداشت و سلامت نان را به خطر می‌اندازد.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان نان افزود: اگر به نان صنعتی نیز مانند نان سنتی بها داده می‌شد و تولیدکنندگان آن با تولید نان استاندارد از سوی دولت حمایت می‌شدند، واحدهای صنعتی نان رونق پیدا می‌کردند و گسترش این واحدها با تولید انبوه صرفه اقتصادی بالایی داشت.

لزومیان با بیان اینکه تجمیع واحدهای سنتی نان و صنعتی کردن آن به نفع مردم است اظهار کرد: قرار بر این بود که واحدهای تولید سنتی نان با همکاری یکدیگر در یک واحد بزرگتر به پخت نان صنعتی مشغول شوند و در واحدهای سنتی خود فروش نان را در دست بگیرند اما این روال با حمایت دولت روبرو نشد و همین امر تعطیلی واحدهای صنعتی را در پیش دارد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *