تحصیل ۵۳ درصد دانشجویان در موسسات آموزش عالی غیردولتی

16:00 - 22 آذر 1395
کد خبر: ۲۵۵۰۷۰
معاون آموزشی وزارت علوم گفت: ۵۳ درصد دانشجویان در موسسات آموزش عالی غیردولتی تحصیل می کنند که نشانه سرمایه گذاری و ورود جدی بخش خصوصی کشورمان به آموزش عالی است.
به گزارش گروه جامعه ، مجتبی شریعتی نیاسر در دیدار «تی یری ماندون» دبیر هیات دولت آموزش عالی و تحقیقات و فرانسه و روسای ۴۰ دانشگاه و مرکز پژوهشی این کشور گفت: در سالهای پس از انقلاب اسلامی شاهد رشد بیش از گذشته دانشگاهها و مراکز آموزش عالی در ایران هستیم به طوری که رشد آموزش عالی در این ۳۷ سال بیش از ۵ برابر میانگین رشد جهانی است.

وی افزود: هم اکنون بیش از ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر دانشجو  در ۲۸۰۰ دانشگاه و موسسه آموزش عالی در ایران در حال تحصیل هستند که ۲ درصد آنها در مقطع دکتری تخصصی تحصیل می کنند.

معاون آموزشی وزارت علوم گفت: ۵۳ درصد دانشجویان در موسسات آموزش عالی غیردولتی  تحصیل می کنند  که نشانه سرمایه گذاری و ورود جدی بخش خصوصی کشورمان به آموزش عالی است.

وی اظهار داشت: بین المللی شدن آموزش عالی از اهداف  و برنامه های وزارت علوم است و این وزارتخانه به دانشگاههای بزرگ این اختیار را داده است که با دانشگاه‌ها و موسسات معتبر علمی و تحقیقاتی دنیا وارد ارتباطات علمی و فناوری شوند.

وی به جایگاه بالای کشورهای اروپای در دیپلماسی علمی جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و علاقمندی ایران به گسترش همکاری های علمی و تحقیقاتی را ناشی از روابط بین المللی فعال اروپا و وجود دانشگاههای معتبر در این قاره و  آشنایی دیرینه محققان و دانشمندان کشورمان با مراکز علمی اروپایی بیان کرد.

شریعتی نیاسر با اشاره به رونمایی از سند آموزش ۲۰۳۰  توسط وزیر علوم کشورمان در روز های اخیر گفت: این سند که با همکاری سازمان یونسکو تدوین شده است نقش جمهوری اسلامی  ایران را در عرصه های علمی بین المللی افزایش خواهد داد .

وی تبادل دانشجو و استاد، فرصت های مطالعاتی کوتاه مدت برای استادان ایرانی و فرانسوی، طراحی  پروژه های تحقیقاتی مشترک و ایجاد کرسی های آموزش زبان فارسی را از مهمترین زمینه های همکاری ایران و فرانسه بیان کرد.

گفتنی است دبیر هیات دولت در بخش آموزش عالی و تحقیقات فرانسه به همراه ۴۰ تن از روسای دانشگاهها و مراکز پژوهشی این کشور با هدف گسترش همکاری های علمی  به ایران سفر کرده اند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *