عهد شکنی آمریکا با تغییر رئیس جمهور جدید بیشتر خواهد شد

2:35 - 23 آذر 1395
کد خبر: ۲۵۴۷۵۱
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
نوذر شفیعی ابعاد برجام پس از عهد شکنی آمریکایی ها را مورد بررسی قرار داد.
عهد شکنی آمریکا با تغییر رئیس جمهور جدید بیشتر خواهد شد
به گزارش گروه سیاسی ، نوذر شفیعی گفت:معمولاً در هر توافق نامه ای یا قراردادی شیوه های حل اختلاف را هم قید میکنند وهمینطور در قضیه برجام و توافقات صورت گرفته راهکاری برای حل مناقشات اعضای برجام صورت پذیرفته است.

وی ادامه داد:اگر قراراست نامه ای نوشته شود در خصوص نقض اشکار برجام از سوی ایالات متحده ، باید از قبل به 3 راهکار فکر کرد:اولاً پایبندی و مشورت با کشورهای مختلف منطقه و علی الخصوص اعضای برجام  زیرا به لحاظ افکار عمومی ایران متهم به نقض حقوق بشر است و برجام باعث شد توهم ایران هراسی که رسانه های غربی ایجاد کرده بودند تقریباًازبین برود و دوماً نامه نگاری و تشکیل جلسه  با حضور معاونین وزاری خارجه و در سطح بالاتر وزرای خارجه با حضور تمام اعضای برجام نشستی خواهند داشت. و سوماً راهکار منفی آن میباشد که برگردیم به زمان قبل از برجام  و براساس برنامه های قدیم به فعالیت ها ادامه بدهیم .ما توانستیم به جهانیان حسن نیت و اراده ملی و عزممان را نشان بدهیم اما حالا منتظر طرف مقابل هستیم که گویا نتوانسته صداقت خودرا ثابت کند.

شفیعی افزود:اختلاف با آمریکا جدیست و نمیتوان انتظار داشت به راحتی گام برداشت و به سمت جلو حرکت کرد وفعلاً با تغییر رییس جمهور جدید و حزب حاکم باید منتظر ارائه سیاست های جدید در قبال برجام باشیم.زیرا حزب جمهوری خواه دنبال اینست که پیروزی در برجام را به نفع خود و به نام خود تمام کند و از طرفی حزب دموکرات که با روی کارآمدن آنها تحریمها علیه ایران را شروع کردند خودرا صاحب این پیروزی میدانند.

این کارشناس در پایان گفت:همانطور که با شروع برجام خوشحال نبودیم الان هم نباید خیلی نگران بود و ازظرفیت های داخلی استفاده کرد و با توجه به معاهدات برجام و نقض اشکار طرف مقابل باید ایدئولوژی مناسبی را پیاده کرد تا ما هم نشان دهیم ایران حامی صلح است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *