رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

اولین جشنواره رأی در کرمان برگزار می شود

12:56 - 21 آذر 1395
کد خبر: ۲۵۴۴۹۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
محمد باقر اسلامی از برگزاری اولین جشنواره رأی ویژه قضات محاکم کیفری و حقوقی استان کرمان خبر داد.
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، محمد باقر اسلامی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کرمان از برگزاری اولین جشنواره رأی ویژه قضات محاکم کیفری و حقوقی استان کرمان خبر داد.

وی در تشریح جزئیات این خبر گفت: هدف از برگزاری این جشنواره افزایش کیفیت و ارتقای علمی آراء صادره از سوی قضات در دعاوی مدنی و کیفری و ایجاد رقابت علمی جهت  کاهش اطاله دادرسی است.

اسلامی با اعلام اینکه فرآیند داوری آراء به مدت دو هفته به طول می انجامد،تاکیدکرد: هر شرکت کننده می تواند حداکثر دو رای را طبق محورهای اعلام شده  تا تاریخ 30آذر سال جاری ارسال کند.

معاون اجتماعی و پیگشری از وقوع جرم دادگستری کل استان  با بیان اینکه محورهای این جشنواره در دو موضوع کیفری و مدنی است،گفت: زمان اعلام نتایج و حائزین آراء برتر 16/10/95خواهد بود.

وی محورهای آراء کیفری را مجازات جایگزین حبس،حکم به معافیت از کیفر، حبس خانگی یا حبس پایان هفته، تصمیمات تامین در مورد اطفال و نوجوانان ،توبه مجرم ، عفو ، سقوط قصاص و حد به لحاظ عدم درک ماهیت جرم و شبهه در رشد و کمال عقلانی طفل(ماده 91 قانون مجازات اسلامی) قرار تعلیق تعقیب و اجرای حکم(تعلیق مراقبتی و تعویق حکم دادرسی)و هر موضوع خلاقانه و بدیع دیگری که با لحاظ ظرفیت ها و نو آوری های قانونی باشد، اعلام کرد.

اسلامی محورهای آراء حقوقی را دعوی خلع ید از اراضی دولتی،دعوی تصرف عدوانی، دعوی قلع و قمع مستحدثات،  الزام به تنظیم اسناد رسمی و اثبات مالکیت،شرایط و ارکان عقود و به خصوص احراز وقوع عقد بیع،خیارات، دعاوی خانوادگی عنوان کرد.

وی افزود: قضاتی که مایل به شرکت در این جشنواره می باشند می توانند آراء خود را به نشانی نشانی پست الکترونیکی: kerman@scpd.ir  و یا از طریق پست پیشتاز به نشانی خیابان شریعتی-نرسیده به چهارراه کاظمی-کوچه شماره2-معاونت اجتماعی وپیشگیری ازوقوع جرم دادگستری استان ارسال کنند.

اسلامی خاطرنشان ساخت: به سه نفر از برترین انشاء کنندگان احکام، کمک هزینه سفر به کربلای معلی و به آراء برتر در هر محور هدایای نفیسی اهدا خواهد شد.

وی بیان کرد:اولین جشنواره رأی ویژه قضات دادگستری استان کرمان به  همت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم این استان با همکاری معاونت منابع انسانی دادگستری استان برگزار می شود.

شایان ذکر است علاقمندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با تلفن: 32237961 تماس حاصل نمایند یا به سایت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان به نشانیwww.kermanpishgiri.ir مراجعه کنند.
انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *