آغازبه کار بیمارستان فرهیختگان در سال جاری/تحصیل 70 هزار دانشجو در رشته های پزشکی

12:14 - 21 آذر 1395
کد خبر: ۲۵۴۴۳۵
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: 70 هزار دانشجوی پزشکی در واحدهای دانشگاه آزاد مشغول تحصیل هستند.
آغازبه کار بیمارستان فرهیختگان در سال جاری/تحصیل 70 هزار دانشجو در رشته های پزشکی
به گزارش خبرنگار گروه جامعه ، میرزاده رئیس دانشگاه آزاد روز یکشنبه در در سومین جشنواره علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی یکی از بزرگترین دانشگاه ها در سراسرکشوراست که فعالیت‌های خوبی در زمینه پزشکی انجام داده است.

وی افزود: 7 بیمارستان از 11 بیمارستان دانشگاه آزاد از طریق وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعتبار بالایی را دریافت کرده اند، بالاترین رتبه داروسازی کشور را به دست آورده، سهم المپیادی را به رتبه صد رسانده و درحوزه دندانپزشکی بهترین است. حوزه پزشکی ما دارای سهم 2.5 درصدی برتری در کشور است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: حضور حوزه پزشکی در دانشگاه آزاد نماد بزرگی در این دانشگاه است.

وی ادامه داد: یکی از دلایل موفقیت دانشگاه آزاد اسلامی درحوزه پزشکی داشتن برنامه مناسبی بود که از طرف باقر لاریجانی صورت گرفت. ما برای پیشرفت درحوزه پزشکی تفاهم نامه هایی را با وزارت بهداشت امضا کردیم و در حوزه اعتبار سنجی موقعیت‌های خوبی را داشتیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: یکی از اقدامات ما در سال جاری این است که  فاز اول بیمارستان فرهیختگان امسال برای ارائه خدمات فعالیت خود را آغاز کند چرا که این بیمارستان سالهاست ساخته شده اما بازسازی آن به طور کامل صورت نگرفته است که تا به امروز برای تجهیز بیمارستان 30 میلیارد تومان هزینه پرداخت کرده ایم. همچنین در نظر داریم بیمارستان کارون و اردبیل هم به 11 بیمارستان ما اضافه شوند.

میرزاده با اشاره به ارتباطات بین المللی دانشگاه با سایر کشورهای دیگر اظهار داشت: به دلیل اینکه مقوله علم یک مقوله بین المللی است باید از علم سراسرکشور استفاده کنیم وارتباطات بین المللی را افزایش دهیم. تا به امروز زمینه خوبی فراهم شده تا دانشگاه آزاد ارتباطات بین المللی خوبی را فراهم کند.

وی افزود: درحال حاضر حدود 70 هزار دانشجوی پزشکی در دانشگاه تحصیل می کنند و نسبت استاد  به دانشجو 1به 50 است که ما در نظر داریم این نسبت را به 1 به  کاهش دهیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه ارتقای کیفی ما با طرح آمایش بسیار امکان پذیراست، خاطر نشان کرد: ما هم امیدواریم بتوانیم با بودجه ای که برای این حوزه صرف می کنیم ارتقای کیفی را افزایش دهیم . گفتنی است، درآمد دانشگاه آزاد در این چند سال اخیر به دلیل رقابت های دانشگاه ها کاهش پیدا کرده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *