برقراری 88 هزار تماس مردمی با سامانه 197 پلیس تهران

11:11 - 21 آذر 1395
کد خبر: ۲۵۴۴۱۳
رئیس پلیس تهران گفت: امسال 88 هزار شهروند با سامانه ارتباط مردمی 197 پلیس تهران تماس گرفتند.
برقراری 88 هزار تماس مردمی با سامانه 197 پلیس تهرانبه گزارش گروه جامعه ، سردار حسین ساجدی نیا رئیس پلیس پایتخت با مثبت ارزیابی كردن اقدامات یگان های انتظامی در بحث ارتقاء حقوق شهروندی ،گفت: ارتقاء رضایت‌مندی شهروندان از عملكرد پلیس، اولویت اصلی پلیس تهران بزرگ در انجام ماموریت ها است. 

این مقام ارشد انتظامی تاكید كرد: تلاش برای  رفع معایب و نتیجه‌گیری از اقدامات و ماموریت‌ها در مجموعه پلیس پایتخت بسیار حائز اهمیت است، لذا تمامی ارزیابی‌ها باید با محور بهره‌دهی خدمات پلیس به شهروندان و رضایتمندی آنان از عملكرد پلیس برنامه‌ریزی شود. 

وی هدف نهایی از ایجاد سامانه مرکز فوریت های پلیسی 197 فاتب را ارتقاء سازمانی برای برداشتن گام‌های مثبت به جلو دانست و خاطرنشان كرد: تلاش پلیس بر این است كه تمامی خدمت‌ها با بازدهی مطلوب  در راستای خدمت‌رسانی شایسته برای رسیدن به نظم و امنیت بهتر صورت گیرد. 

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه سامانه 197 پل ارتباطی محکم مردم با پلیس است و اطلاع رسانی های عمومی از شرح وظایف و عملکرد یگان های پلیس پایتخت باعث افزایش ضریب امنیت در جامعه می شود،تصریح کرد: همچنین این سامانه  نقش مهمی در برآورد عملکرد کارکنان دارد و تقویت آن موجب ارتقاء بیشتر تعامل پلیس با جامعه و  رضایتمندی شهروندان خواهد شد.

سردار ساجدی نیا افزود: با بهره برداری بهینه و موثر از تماس های مردمی با 197 می توان در جهت پیشبرد اهداف سازمانی كه همان ایجاد نظم و امنیت در جامعه است گام مهم و موثری را برداشت.

ساجدی نیا از افزایش ارتباط چهره به چهره مردم با پلیس در8ماهه امسال خبر داد و گفت: تماس های مردمی با تلفن 197 در مقایسه با مدت مشابه سال قبل نیز قریب به  7 درصد افزایش داشته است.
 
وی گفت: دفتر نظارت همگانی 197 در واقع روزنه انتقاد، پیشنهاد، شكایت و تقدیر  مردم از عملكرد پلیس بوده و زمینه حضور مردم در مأموریت های نیروی انتظامی را فراهم كرده است. 

فرمانده انتظامی تهران بزرگ افزود: همکاران ما در این سامانه حداکثر توان خود را در جهت جلب اعتماد عمومی بکار گرفته و به محض تماس مردم با تلفن 197 در کمترین زمان ممکن مطالبه آنان را مورد بررسی قرار می دهند.  

ساجدی نیا اظهار داشت:در هشت ماهه امسال تعداد 88 هزار  تماس از سوی شهروندان تهرانی با دفتر نظارت همگانی فاتب برقرار شد كه 19 درصد از آن به مشاوره و راهنمایی شهروندان اختصاص داشته و قریب به 80 درصد آن نیز بصورت پیام شهروندان  در قالب انتقاد ، شكایت ،  پیشنهاد و درخواست و تقدیر قابل بهره برداری  و مورد بررسی و اقدام قرارگرفته است.

وی با اشاره به اینکه تماس های قابل رسیدگی در سال 95 نسبت به مدت مشابه سال 8  درصد افزایش داشته است، بیان داشت: مهمترین موضوعاتی كه شهروندان پیرامون آن درخواست مشاوره و راهنمایی از پلیس داشتند به نحوه رسیدگی به شكایات و اجرای احكام در كلانتری ها، موضوعات راهنمایی و رانندگی، امنیت اخلاقی ،نظارت بر اماكن عمومی است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه یگان های همچون پلیس پیشگیری،پلیس راهور،پلیس امینت عمومی و آگاهی تهران بزرگ به ترتیب بیشترین سهم تقدیر و تشکر مردمی را به خود اختصاص داده اند، افزود: ارتقاء تعاملات در راستای معرفی 197 و نیل به رضایتمندی بیشتر مردم در ارائه خدمات از اهداف مهم این مجموعه است که در این خصوص برنامه ریزی های لازم صورت گرفته است.
 
رئیس پلیس پایتخت در پایان خاطرنشان کرد: شهروندان می توانند هرگونه گزارش، انتقاد و پیشنهادی که در موضوعات پلیسی دارند از طریق این سامانه با ما در میان بگذارند تا مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد.
 انتهای پیام/
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *