حضور ناتو در "افغانستان" از سرازیر شدن پناهندگان به اروپا حلوگیری‌ می‌کند

10:10 - 18 آذر 1395
کد خبر: ۲۵۲۸۹۹
ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو، مأموریت این سازمان در افغانستان را مهم خواند و گفت: حضور ما در افغانستان به ایجاد ثبات در منطقه و نیز جلوگیری از سرازیر شدن مهاجرین و پناهجویان کمک می‌کند.
استولتنبرگ : حضور ناتو در به گزارش سرویس بین الملل ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو در یک نشست خبری پیش از برگزای نشست وزرای عضو سازمان ناتو، گفت: در روز دوم این نشست با صلاح‌الدین ربانی وزیر خارجه افغانستان، جان نیکلسون فرمانده نیروهای نظامی ناتو در افغانستان و اسماعیل آراماز نماینده ارشد نیروهای نظامی ناتو در این کشور در مورد اوضاع امنیتی افغانستان بحث می‌شود.
 
استولتنبرگ افزود: در دیدار با ربانی در مورد حمایت هرچه بیشتر نیروهای افغانستان و روند اصلاحات در افغانستان بحث خواهند شد، مواردی که به ادامه حمایت بین‌المللی نیاز دارد.
 
استولتنبرگ مأموریت ناتو در افغانستان را مهم خواند و گفت: حضور ناتو در افغانستان نشان دهنده تعهد دراز مدت ما در امر مبارزه با تروریسم است و حضور ما در افغانستان به ایجاد ثبات در منطقه و نیز جلوگیری از سرازیر شدن مهاجرین و پناهجویان کمک می‌کند.
 
گفت‌و گو در مورد افغانستان در چهارچوب نشست مأموریت حمایت قاطع با شرکت نمایندگان از 28 کشور عضو ناتو  که در افغانستان نیروی نظامی دارند، امروز  انجام می‌شود.
 
رادیو آزادی نوشت: در حال حاضر، نزدیک به 13 هزار سرباز بین‌المللی در افغانستان فعالیت می‎کنند و نمایندگان از سازمان ملل‌متحد و اتحادیه اروپا  برای شرکت در این اجلاس دعوت شده‌اند.
 
 /


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *