گسترش همکاری های ایران و قبرس در زمینه توسعه علوم ژنتیک و متابولومیکس

19:58 - 16 آذر 1395
کد خبر: ۲۵۲۷۷۲
دسته بندی: جامعه ، عمومی
تفاهم نامه همکاری فی مابین پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران و مرکز پژوهش های نورولوژی و ژنتیک قبرس منعقد شد.
به گزارش گروه جامعه به نقل از روابط عمومی معاونت آموزشی، در نشستی که در روز سه شنبه 16 آذر 1395 در معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد، تفاهم نامه همکاری فی مابین پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران و مرکز پژوهش های نورولوژی و ژنتیک قبرس منعقد شد. 

در این نشست که با حضور آندریاس کوزوپس سفیر قبرس در ایران، دکتر اسدی لاری قائم مقام وزیر بهداشت در امور بین الملل، دکتر حمید اکبری قائم مقام معاون آموزشی وزارت بهداشت، دکتر مسعود یونسیان معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تهران و جمعی از مدیران معاونت آموزشی و پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، دکتر باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت و رئیس پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران و دکتر لئوید فیلاکتوس رئیس مرکز پژوهش های نورولوژی و ژنتیک قبرس تفاهم نامه همکاری امضا کردند. 

باقر لاریجانی گفت: این تفاهم نامه در زمینه توسعه علوم ژنتیک و متابولومیکس منعقد شده و پیش از انعقاد این تفاهم نامه نشست های متعددی برگزار شد و شرایط همکاری دو کشور برای توسعه همکاری ها بررسی گردید. 

رئیس پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران خاطرنشان کرد: در حال حاضر ظرفیت های زیادی در کشور در زمینه علوم ژنتیک و متابولیسم  ایجاد شده و لازم است با اشتراک علوم مرتبط با سایر مراکز معتبر بین المللی نسبت به توسعه این علوم در کشور اقدام نماییم. 

 لاریجانی گفت: این تفاهم نامه به منظور توسعه همکاری فی مابین ایران و قبرس برای توسعه علوم ژنتیک و متابولومیکس منعقد شده و تبادل اساتید این حوزه فی مابین دو کشور از جمله مفاد این تفاهم نامه است. 

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: توسعه بین المللی آموزش علوم پزشکی یکی از محورهای بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی و از جمله اولویت های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حوزه آموزش است. بر همین اساس در انعقاد این تفاهم نامه به تبادل دانشجو فی مابین دو کشور برای تحصیل در این زمینه نیز توجه شده است. 

 لاریجانی اجرای پروژه های مشترک بین پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران و مرکز پژوهش های نورولوژی و ژنتیک قبرس را از دیگر مفاد این تفاهم نامه ذکر کرد و گفت: این تفاهم نامه برای آغاز همکاری دو کشور در زمینه علوم ژنتیک و متابولومیکس منعقد شده و با تشکیل کارگروه های مشترک فی مابین این همکاری ها گسترش خواهد یافت. 

همچنین آندریاس کوزوپس سفیر قبرس در ایران نیز به سابقه همکاری های ایران و قبرس در زمینه علوم پزشکی اشاره کرد و گفت: این قبیل تفاهم ها زمینه بهره برداری از امکانات دانشگاههای هر دو کشور و همکاری دانشگاه های قبرس با دانشگاههای علوم پزشکی ایران را فراهم می کند. 

 لئوید فیلاکتوس، رئیس مرکز پژوهش های نورولوژی و ژنتیک قبرس نیز با ابراز خرسندی از همکاری این مرکز با پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران به تشریح مفاد این تفاهم نامه پرداخت و ابراز امیدواری کرد با همکاری طرفین زمینه های توسعه دانش ژنتیک و متابولومیکس در دو کشور فراهم گردد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *