اجرای ۵ پروژه مهم در راه‌آهن آذربایجان شرقی طی ۳ سال گذشته/ پوشش رادیویی دو محور تبریز- جلفا و تبریز- رازی در آینده نزدیک

18:40 - 30 آبان 1395
کد خبر: ۲۴۶۷۲۰
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
سرپرست اداره كل راه‌آهن آذربایجان از اجرای پروژه‌های پوشش رادیویی در محور مراغه- تبریز و تبریز- جلفا و تبریز- رازی، محور شمار تبریز- جلفا، کابل فیبر نوری رازی- جلفا و ایجاد مرکز CTC در محور تهران-تبریز طی ۳ سال اخیر خبر داد.
به گزارش گروه اقتصاد ، میرحسن موسوی سرپرست اداره كل راه‌آهن آذربایجان بابیان اینكه طی ۳ سال گذشته نزدیک به ۵ اقدام مهم در بخش علائم الكتریكی و ارتباطات انجام‌شده است، گفت: قرار بود پوشش رادیویی در ۳ محور انجام شود كه خوشبختانه در محور مراغه تا تبریز عملیاتی شده و تبریز-جلفا و تبریز–رازی نیز اجرایی خواهد شد.

وی افزود: موضوع محورشمار ایستگاه راه‌آهن تبریز-جلفا نیز از دیگر اقدامات بوده و با توجه به اینكه پروژه برقی كردن در این محور انجام می‌شود، موضوع محورشمار در این مسیر در حال تكمیل است.

سرپرست اداره كل راه‌آهن آذربایجان (تبریز) تصریح كرد: پروژه كابل فیبر نوری در راه‌آهن رازی-جلفا نیز تا محور مراغه انجام‌شده و مسیر رازی هنوز تکمیل‌نشده است اما در حالحاضر کابل‌های هوایی راه‌آهن جمع‌آوری‌شده است.

وی به یكی دیگر از پروژه‌های مهم در بحث علائم الكتریكی و ارتباطات اشاره كرد و افزود: مطالعات پروژه مرکز كنترل ترافیک  CTC در حال انجام است و در همین راستا یك شرکت خارجی سیستم RC تبدیل می‌کند كه بر این اساس كل مسیر تهران و تبریز باید به این سیستم مجهز شود.

معاون مسافری راه‌آهن خاطرنشان كرد: بهره‌برداری از ظرفیت مازاد ارتباطات راه‌آهن موجب درآمد غیرعملیاتی در راه‌آهن می‌شود كه برای این اقدام، كارهای سخت‌افزاری صورت گرفته تا تجهیزات مربوط به آن نصب شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *