توصیه به زائران اربعین برای بیمار نشدن در مسیر برگشت/ خیران تجهیزات پزشکی نذر کنند

9:48 - 30 آبان 1395
کد خبر: ۲۴۶۶۳۳
مسئول درمانگاه موقت امام حسن مجتبی(ع) در شهر کربلا از زائران خواست با رعایت بهداشت فردی از ابتلا به سرما خوردگی، اسهال و بیماری های ویروسی در امان بمانند.
توصیه به زائران اربعین برای بیمار نشدن در مسیر برگشت/ خیران تجهیزات پزشکی نذر کنندحامد عبدی متخصص داخلی و مسئول درمانگاه موقت امام حسن مجتبی(ع) در شهر کربلا در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه ، اظهار داشت:این درمانگاه مردمی  توسط خیران افتتاح شده است.

وی با اشاره به ایام شلوغ اربعین حسینی در مورد خدمات دهی این درمانگاه گفت:  با یک کاروان بزرگ شامل 16 پزشک عمومی، 4 پزشک متخصص ( داخلی . چشم . قلب و پاتولوژی ) به همراه 30 پرستار و کار شناسان( بیهوشی ، اتاق عمل ) و 40 خادم موکب  24 ساعته در خدمت زائران حسینی هستیم.

به گفته مدیر درمانگاه امام حسن(ع) در کربلا متخصص زنان و زایمان و  پوست در این درمانگاه مستقر هستند.

عبدی افزود:در این درمانگاه خدماتی از قبیل ویزیت تزریقات و درمان سرپایی و احیای احتمالی بیماران قلبی تنفسی  انجام می پذیر.در صورت نیاز با هماهنگی با آمبولانس های عراقی مصدومان به بیمارستان ها انتقال داده خواهند شد.

 وی ادامه داد: در 24 ساعت گذشته بیش از 2000 نفر در این درمانگاه از خدمات آن استفاده کرده اند.

 عبدی در ادامه گفت: این دومین سالی است که این درمانگاه در کشور عراق و شهر کربلا به مردم خدمت رسانی می کند.

مدیر درمانگاه امام حسن(ع) در کربلا از مردم و خیرین خواست به علت کمبود لوازم و موارد بهداشتی و درمانی به درمانگاه ها نذر خود را اهدا کرده تا این موکب بتواند خدمات خود را در ایام اربعین حسینی گسترش داده و بتواند رسیدگی بهتری به زائران اباعبدالله کنند.

وی در پایان از تمامی زائران خواست  در زمان استقرار در کربلا و مسیر بازگشت برای جلوگیری از گسترش بیماری هایی از قبیل سرما خوردگی ، اسهال و بیماری های تنفسی جوانب امر را رعایت کرده و به توصیه های پزشکی و بهداشتی اهمیت ویژه ای دهند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *