قانون ممنوعیت حمل سلاح سرد در کاهش جرائم خشن تاثیرگذار است

12:36 - 28 آبان 1395
کد خبر: ۲۴۶۰۳۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
شیبانی گفت: با تصویب قانون ممنوعیت حمل سلاح سرد نقطه امیدی در کاهش جرائم خشن شاهد خواهیم بود.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی ، بیژن شیبانی در مراسم تجلیل از خانواده مقتول که با حضور اعضای واحد مصالحه قتل عمدشوراهای حل اختلاف قزوین و برخی از بزرگان خانواده مقتول برگزار شد، اظهار کرد: خداوند را شاکریم که در بین بندگان خود انسان هایی را آفریده است که علی رغم تحمل سختی و رنج بسیار گذشت می کنند و اینان می توانند الگویی برای همگان باشند.

وی با تاکید بر اقدام شایسته این خانوده گفت: زبان همگان برای تشکر از این خانواده ناتوان است و امیدوارم اجر معنوی این اقدام در زندگی اینان جاری شود و ما نیز توفیق گام برداشتن در عرصه ایثار، گذشت و مصالحه را داشته باشیم.

شیبانی  با مهم دانستن نقش پیشگیری از وقوع این گونه جرایم اظهار داشت: طرح پیشگیری از وقوع این گونه جرایم نیز از جمله اقدامات دادگستری و شورای حل اختلاف است و همچنین با تصویب طرح ممنوعیت حمل سلاح سرد توسط مجلس شورای اسلامی، نقطه امیدی جهت کاهش این گونه جرایم در جامعه روشن خواهد شد.

وی با اشاره به نقش پررنگ خانواده ها در این راستا ادامه داد: خانواده ها نیز باید فرزندان خود را از نحوه رفتارهای خانوادگی و اجتماعی در جامعه کنترل و آموزش لازم را ارایه دهند.

رئیس شورای حل اختلاف استان با اشاره به صبر به عنوان یکی از عوامل پیشگیری از اینگونه جرایم گفت: در بررسی پرونده های این چنین متوجه می شویم که همه خاطیان پشیمان هستند و اعتقاد داشتند اگر لحظه ای صبر می کردند این اتفاق نمی افتاد.

وی افزود: مطمئناً با نهادینه شدن فرهنگ صبر، آستانه شکیبایی در مراودات اجتماعی در بین افراد، شاهد کاهش بسیاری از مشکلات و تشکیل پرونده‎های این چنین خواهیم بود.

وی اظهار امیدواری کرد: خداوند توفیق دهد ما در راستای فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی برای رفع مشکلات جامعه گام برداریم و جامعه ای سالم با کمترین آسیب اجتماعی داشته باشیم.

شیبانی در خاتمه ضمن تقدیر و تشکر از تمامی کسانی که در راستای انجام این عمل خداپسندانه گام برداشته اظهار داشت: اعلام رضایت و بخشش خانواده مرحوم منصور چگینی، رضایت خداوند و ائمه اطهار آرامش خود و فرزندانشان را در پی خواهد داشت.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *