شبح مزرعه ذرت چگونه به دام افتاد؟/ از پشت پرده ورود یک مدل زن خارجی به کشور تا پاسخ دادستان تهران به حرف‏‎های قابل تامل آشنا

10:00 - 28 آبان 1395
کد خبر: ۲۴۵۹۲۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
پلمب 7 مجموعه فعال در زمینه مدلینگ، انهدام شبکه خرید و فروش نوزادان و باند قاچاق انسان در پاکدشت، کشف 9 مزرعه تولید ماری‎جوآنا، انهدام شبکه زنجیره‌ای جعل مدارک تحصیلی، دستگیری شبح مزرعه ذرت، تکذیب اظهارات هاشمی رفسنجانی و ... از مهمترین رویدادهای دستگاه قضا طی هفته گذشته بود.
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، حقوق قضا طی هفته‌ گذشته با اخبار تازه و داغی همراه بود، از مهمترین رویدادهای قضایی طی هفته گذشته می‌توان به پلمب 7 مجموعه فعال در زمینه مدلینگ، انهدام شبکه خرید و فروش نوزادان و باند قاچاق انسان در پاکدشت، کشف 9 مزرعه تولید ماری‎جوآنا، انهدام شبکه زنجیره‌ای جعل مدارک تحصیلی، دستگیری شبح مزرعه ذرت، تکذیب اظهارات هاشمی رفسنجانی، پاسخ دادستان تهران به حرف‌های قابل تامل آشنا، پشت پرده ورود یک مدل زن خارجی، اعلام حكم دادگاه برای زنی كه در اطراف برج میلاد برهنه شده بود و ... اشاره کرد.
 
واکنش دادستان تهران به اظهارات مشاور رئیس جمهور


شبه مزرعه ذرت چگونه به دام افتاد؟/ از پشت پرده ورود یک مدل زن خارجی به کشور تا پاسخ دادستان تهران به حرف‏‎های قابل تامل آشنا
 
هجدهمین نشست شورای معاونان دادستانی تهران با موضوع اجرای احکام روز دوشنبه بیست و چهارم آبان ماه سال جاری با حضور معاونان دادستان، سرپرستان نواحی دادسرای تهران، سرپرستان دوایر نظارت زندان‌ها و قضات اجرای احکام چند ناحیه از دادسرای تهران، به ریاست عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران برگزار شد.
 
جعفری دولت آبادی با منع رسانه‌ها از درج مطالب خلاف واقع و کذب، به اظهارنظر توهین آمیز یکی از مشاوران دولت علیه قوه قضاییه اشاره کرد و گفت: اخیرا آقایی با نام آشنا که برخلاف نامش که ادعا دارد با امور حقوقی و قضایی کاملا آشناست، برای حمایت از رییس جمهور حرف‌هایی زده است که محل تامل است.
 
دادستان تهران هم چنین از محکومیت زنی که چند ماه پیش در اطراف برج میلاد برهنه شده بود، خبر داد و اظهار داشت: دادگاه این زن را از بابت تشویق به فساد و فحشا به حبس محکوم کرده است. برای مشاهده مشروح خبر اینجا مراجعه کنید.
 
انهدام شبکه خرید و فروش نوزادان؛ هر نوزاد 15 تا 40 میلیون تومان / یک مدیر دولتی بازداشت و عزل شد
 
در پی دریافت گزارش‌های واصله مبنی‌ بر فعالیت باندی در زمینه خرید و فروش نوزادان در شهرستان آمل، موضوع در دستور کار دستگاه قضایی و عوامل اداره اطلاعات این شهرستان قرار گرفت. «علی طالبی» دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آمل از انهدام شبکه خرید و فروش نوزادان خبر داد و گفت: 6 نفر از اعضای باندی که در زمینه خرید و فروش نوزادان فعالیت می‌کردند با اقدامات اطلاعاتی در شهرستان آمل شناسایی و دستگیر شدند.
 
وی افزود: بر اساس تحقیقات اولیه مشخص شد 2 کارشناس مامایی در محلی غیرقانونی به سقط جنین و کورتاژ، زایمان‌های غیرقانونی و غیربهداشتی اقدام کرده و همچنین با اعطای وجوه برای اجاره رحم و شناسایی خانواده‌های بی بضاعت فعالیت‌هایی در زمینه خرید و فروش نوزادان انجام می‌دادند و این نوزداران را در شهرهای دیگر از کشور به فروش می‌رساندند.
 
دادستان آمل از شناسایی و دستگیری اعضای این باند در این شهرستان و فعالیت آن‌ها در سایر استان‌ها خبر داد و تصریح کرد: با اعطای نیابت قضایی از سوی دادسرای استان تهران روند تحقیقاتی پرونده گسترده تر شد و با تلاش ماموران مربوطه 6 نفر از اعضای این شبکه دستگیر و 26 نفر نیز احضار شدند.
 
دادستان آمل با بیان اینکه در بازرسی از محل فعالیت غیرقانونی این افراد دو نوزاد نیز کشف شد، تصریح کرد: اعضای این باند در بازجویی‌ها به خرید و فروش 15 تا 40 میلیون تومانی نوزادان اعتراف کردند.

چه دولت یازدهم و چه دولت‌های قبل علیه رسانه‌ها شکایت کرده‌اند/ حکم معاون امور زنان رئیس جمهور صادر شده است/درخواست رسیدگیِ بدون اغماض به پرونده املاک شهرداری


شبه مزرعه ذرت چگونه به دام افتاد؟/ از پشت پرده ورود یک مدل زن خارجی به کشور تا پاسخ دادستان تهران به حرف‏‎های قابل تامل آشنا

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در نشست خبری خود به تشریح آخرین وضعیت پرونده‌های مهم و معروف پرداخت و به پرسش‌های نمایندگان رسانه‌ها درباره مسائل حقوقی و قضاییِ روز پاسخ داد. برای مشاهده خبر اینجا کلیک کنید.
 

انهدام شبکه زنجیره‌ای جعل مدارک تحصیلی/ اخذ بیش از 4 میلیارد از متقاضیان مدارک جعلی
 
حجت الاسلام و المسلمین اکبری رئیس کل دادگستری هرمزگان از متلاشی شدن یک باند بزرگ و زنجیره ای جعل مدارک تحصیلی در استان هرمزگان خبر داد و گفت: هفت نفر در این رابطه دستگیر و بیش از 1300 مدرک تحصیلی جعلی و تعداد قابل توجهی مهر و لوازم و تجهیزات رایانه ای مورد استفاده در عملیات جعل و شبیه سازی از این افراد کشف و ضبط شده است. برای مشاهده مشروح خبر اینجا مراجعه کنید.
 
نتیجه انتخابات در آمریکا یک «نه» بزرگ به هیئت حاکمه این کشور بود/ در برجام، کفه سنگینی به سمت ایران نیست که با تهدید آن منافع کشور با چالش مواجه شود
 

شبه مزرعه ذرت چگونه به دام افتاد؟/ از پشت پرده ورود یک مدل زن خارجی به کشور تا پاسخ دادستان تهران به حرف‏‎های قابل تامل آشنا

آیت الله آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی با اشاره به بازتاب های نتیجه انتخابات آمریکا در جهان گفت: اگر این فرد بخواهد بر آنچه در دوران رقابت به زبان می آورد استوار باشد، دنیا و خود آمریکا را با بحران مواجه می کند.
 
آیت الله آملی لاریجانی اظهارات کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را موجب به چالش کشیده شدن لیبرال دموکراسی دانست وافزود: کل ساختار سیاسی آمریکا نزد مردم این کشور مورد سوال قرار گرفته است و برای آنها قابل هضم نیست که یکی از کاندیداها رای اکثریت را کسب کند اما کاندیدای دیگر پیروز انتخابات شود! برای مشاهده مشروح خبر اینجا مراجعه کنید.
 
پایان شایعه سازی‌ یک مامور سرشماری/ محمدرضا رحیمی در زندان است نه خانه
 
هفته گذشته یکی از ماموران سرشماری در توئیتی مدعی شد که محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور سابق که طبق حکم دادگاه باید هم‌اکنون در زندان باشد، در خانه بسر می‌برد و هنگامی که برای سرشماری به درب منزل وی رفته است، خودش در خانه را باز کرده است.
 
پس از  انتشار این توئیت بود که علیرضا زاهدیان معاون مرکز آمار ضمن تکذیب این خبر گفت: با مامور شایعه پراکن برخورد می‌کنیم.
 
یگیری‌های خبرنگار گروه حقوقی و قضایی نیز حاکی از حضور محمدرضا رحیمی در زندان اوین است و در این زمینه یک منبع آگاه در گفت‌وگو با خبرنگار ما، خبر عدم حضور معاون اول رئیس جمهور سابق در زندان اوین را تکذیب کرد و گفت: وی اکنون در زندان بسر می‌برد.
 
7مجموعه فعال در زمینه مدلینگ پلمب شد/ دستگیری بیش از ده‌ نفر/ عکاسان سیار به دنبال فریب دختران


شبه مزرعه ذرت چگونه به دام افتاد؟/ از پشت پرده ورود یک مدل زن خارجی به کشور تا پاسخ دادستان تهران به حرف‏‎های قابل تامل آشنا
 
حجت الاسلام صادقی نیارکی دادستان عمومی و انقلاب قزوین در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در گذشته اقدامات پیشگیرانه و حتی هشدارهای لازم از طریق رسانه ها در مورد این افراد صورت گرفته و تذکرات لازم نیز ارائه شد اما نه تنها توجهی نشد بلکه مرتکبین به اعمال مجرمانه خویش ادامه دادند. برای مشاهده جزئیات خبر اینجا مراجعه کنید.
 
شبح مزرعه ذرت دستگیر شد
 
مهدی اکبری رئیس دادگاه عمومی شهرستان فاریاب از توابع کرمان از دستگیری فردی که با شایعه پراکنی و ایجاد رعب و وحشت در سطح این شهرستان  منجر به یک ترس عمومی در بین مردم شده بود خبرداد.

شبه مزرعه ذرت چگونه به دام افتاد؟/ از پشت پرده ورود یک مدل زن خارجی به کشور تا پاسخ دادستان تهران به حرف‏‎های قابل تامل آشنا
 
وی در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: درتحقیقات انجام شده از سوی اهالی یکی از روستاهای فاریاب و همچنین اعلام مرجع انتظامی مبنی بر ایجاد یک شایعه درخصوص وجود یک شبح با ظاهری وحشتناک در مزارع کشاورزی این روستا، رسیدگی به این پرونده در دستور کار ویژه دستگاه قضایی این شهرستان قرار گرفت. برای مشاهده مشروح خبر اینجا مراجعه کنید.
 
انهدام باند قاچاق انسان در پاکدشت/ 6 نفر دستگیر شدند/ انسداد حساب 300 میلیونی متهمان

 
علیشپور دادستان پاکدشت از انهدام باند قاچاق انسان در شهرستان پاکدشت خبر داد و گفت: 6 نفر از اعضای اصلی این باند که نسبت به قاچاق اتباع بیگانه غیرمجاز از مرزهای شرقی کشور به تهران اقدام می‌کردند از سوی ماموران شناسایی و دستگیر شدند.
 
 کشف 9 مزرعه تولید ماری‎جوآنا/ تشکیل 21 پرونده قضایی و صدور 11 فقره کیفرخواست

شبه مزرعه ذرت چگونه به دام افتاد؟/ از پشت پرده ورود یک مدل زن خارجی به کشور تا پاسخ دادستان تهران به حرف‏‎های قابل تامل آشنا
 
«علی اصغر سلطانی» معاون دادستان اراک از کشف 9 مزرعه تولید ماری‎جوآنا خبر داد و گفت: در مجموع 21 پرونده قضایی در این رابطه تشکیل و برای 18 متهم 11 فقره کیفرخواست صادر شد. برای مشاهده جزئیات خبر اینجا کلیک کنید.
 
خواستگار قاتل دستگیر شد

 
رئیس دادگاه بخش خرمدشت از دستگیری قاتل فراری در مخفیگاهی در یكی از روستاهای الموت خبرداد. برای مشاهده جزئیات خبر اینجا مراجعه کنید.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *