رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بهترین بازارهای آبی بانکوک؛ تایلند

2:20 - 27 آبان 1395
کد خبر: ۲۴۵۵۸۴
یکی از جاذبه های توریستی شهر بانکوک بازارهای آبی هستند که به جرات می توان گفت منحصر این شهر است . اکثر توریست هایی که به بانکوک سفر می کنند به دیدن یکی از این بازارهای استثنایی می روند و تصویری به یادماندنی از بازارهای آبی حیرت انگیز این شهر در ذهن دارند.
به گزارش گروه فضای مجازی به نقل از سفرمی، یکی از جاذبه های توریستی شهر بانکوک بازارهای آبی هستند که به جرات می توان گفت منحصر این شهر است . اکثر توریست هایی که به بانکوک سفر می کنند به دیدن یکی از این بازارهای استثنایی می روند و  تصویری به یادماندنی از بازارهای آبی حیرت انگیز این شهر در ذهن دارند. اما برخی به دلایلی از جمله دوری راه، قیمت بالای تورها و بیدار شدن صبح خیلی زود(حدود ۵ صبح) موفق به بازدید از این بازارها نمی شوند. خبر خوش این است که با وجود بیش از پنج بازار آبی در اطراف بانکوک که یکی از آن ها تنها دوازده کیلومتر با سیام پاراگون فاصله دارد نیازی به بیدار شدن صبح خیلی زود نیست و شما می توانید بدون اینکه از خواب صبحتان بگذرید تا قبل از ظهر خود را به آنجا برسانید. با ما همراه شوید و با این بازارهای منحصر به فرد آشنا شوید.

۱٫ بازار آبی Damnoen Saduak



این بازار، شناخته شده ترین و پربازدیدترین بازار آبی تایلند است. از نکات مثبت این بازار باید به بزرگی و زیبایی حیرت انگیز آن  اشاره کرد. این بازار رنگارنگ مملو از قایق هایی است که میوه و مواد خوراکی متنوع می فروشند و سوژه‌ی خوبی برای عکاسی هستند. Damnoen Saduak دقیقا همان چیزی است که از یک بازار آبی زیبا در ذهن دارید. البته باید توجه داشته باشید که بیشتر خریداران این بازارمحلی توریست ها و مسافران خارجی هستند که باعث می‌شود تا حدودی چهره محلی آن را مخدوش کنند. فاصله این بازار از شهر بانکوک ۱۰۰ کیلومتر است و با یک ساعت رانندگی به آنجا می رسید. برای اینکه مواد غذایی تازه بخرید باید صبح زود راه بیافتید. به این نکته توجه کنید که حضور پررنگ توریست ها در این بازار باعث حضور افراد کلاهبردار هم شده است، بنابراین باید حواستان باشد که قبل از رفتن به این بازار از قیمت ها مطلع شوید و در صورت امکان خدمات مختلف را رزرو کنید.

۲٫ بازار آبی Amphawa



این بازار از لحاظ محبوبیت در رتبه دوم بازارهای آبی تایلند جای دارد. بازار آبی Amphawa در ۹۰ کیلومتری جنوب غربی بانکوک واقع شده است. این بازار بسیار دیدنی است و با وجود خانه های کوچک چوبی در حاشیه کانال که سوغاتی و انواع موادغذایی از جمله شیرینی جات خوشمزه به مسافران می فرشند، چهره ای منحصربه فرد پیدا کرده است. برای رسیدن به این بازار دوست داشتنی مجبور نیستید که صبح بسیار زود از خواب بیدار شوید، اگر بتوانید خود را حدود ساعت نه به این بازار برسانید به شلوغی معمول آن نیز بر نمی خورید.

یک توصیه مهم: حتما از معبد زیبا و کوچکی که در دل یک درخت کهنسال جای گرفته است و در رودخانه واقع شده است دیدن کنید.

از نکات منفی این بازار باید به فاصله نود کیلومتری آن از شهر بانکوک و همچنین شلوغی آن اشاره کرد. شلوغی این بازار بعدازظهرها به نحوی است که فکر می کنید نصف جمعیت بانکوک در آنجا جمع شده اند. برای فرار از شلوغی جمعیت بهتر است صبح به این بازار بروید و ناهارتان را کمی زودتر از حد معمول بخورید(توصیه ما به شما تجربه غذاهای دریایی فوق العاده این بازار است) و در حالی که بقیه خریداران در حال خرید و صرف غذایشان هستند با قایق مسیر را برگردید.

۳٫ بازار آبی Talin Chan




این بازار در رتبه سوم بازارهای آبی محبوب تایلند جای می گیرد و به دلیل ویژگی های منحصر به فردش احتمالا بهترین بازار در این لیست است. این بازار زیبا که فقط دوازده کیلومتر با مرکز شهر بانکوک فاصله دارد در تمام ساعات روز دایر است و از ازدحام بازارهای آبی دیگر نیز برخوردار نیست. علاوه بر این ها یک بازار بزرگ محلی نیز با آن مرتبط است. در این بازار قایق های کوچکی وجود دارند که سوار بر آن ها می توانید در آرامشی مثال زدنی کانال را بپیمایید و از زیبایی مناظر اطراف لذت ببرید. البته باید به این نکته اشاره کرد که این بازار قدمت و زیبایی تاریخی بازار Amphawa را ندارد و تعداد قایق های تفریحی اش نیز کم است.

۴٫ بازار آبی Khlong Lat Mayom



این بازار آبی نه چندان بزرگ در نزدیکی بانکوک واقع شده اند. این بازار آبی Khlong Lat Mayom واقعا بازاری محلی است که برخلاف دیگر بازارهای آبی از حضور توریست ها خالی است. بازار اصلی بر روی خشکی واقع شده است که انواع غذاها و شیرینی جات لذیذ محلی در آن به فروش می رسد. از آنجایی که این بازار در نزدیکی بازار Talin Chan واقع شده است شما می توانید هردو آن ها را در یک روز ببینید. باید توجه داشت که این بازار در مقایسه با بازارهای دیگر آبی کوچک تر است و در پرتراکم ترین حالتش تنها ده قایق زمان می برد تا کل بازار را ببینید. همچنین برخلاف دیگر بازارهای آبی برای دیدار از مناظر اطراف قایق های تفریحی کوچک تعبیه نشده اند.

۵٫ بازار آبی Bang Nam Pheung




این بازار کوچکترین بازار آبی در تایلند است اما اگر در بخش شرقی بانکوک اقامت دارید این بازار نزدیکترین و بهترین انتخاب برای شماست. البته باید به این نکته اشاره کرد که تنها راه دسترسی به این بازار تاکسی ها هستند. قبل از رفتن به این بازار حتما از مسیرهای منتهی به آن مطمئن شوید. این بازار که در بیست کیلومتری بانکوک واقع شده است با وجود کوچکی اش انواع مختلف غذاها و خوراکی های لذیذ تایلندی را عرضه می کند و در منطقه ای معروف به "ریه بانکوک” که زیستگاهی طبیعی و حفاظت شده در قلب رودخانه است، واقع شده است. بازدید از بازار حاشیه کانال و قدم زدن در زیر سایه های دلچسب درختان جنگلی تجربه ای منحصر به فرد را برایتان رقم خواهد زد. البته باید به این نکته توجه داشت که با وجود تنها شش قایق و عدم وجود قایق های تفریحی به زحمت بتوان این بازار را بازاری آبی به حساب آورد. دسترسی به این بازار هم کار چندان آسانی نیست چرا که حتی برخی از تاکسی ها نیز مسیر را به درستی بلد نیستند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *