"دادستانی کل افغانستان": بررسی بیش از 50 پرونده فساد اداری جریان دارد

19:23 - 26 آبان 1395
کد خبر: ۲۴۵۲۹۲
مسئولان در دادستانی کل افغانستان از آغاز بررسی بیش از۵۰ پرونده فساد اداری توسط دادستان‌های اختصاصی مرکز دادگستری و قضایی مبارزه با جرایم فساد اداری خبر می‌دهند.
به گزارش سرویس بین الملل  مسئولان در دادستانی کل افغانستان از آغاز بررسی  بیش از50 پرونده فساد اداری توسط دادستان‌های اختصاصی مرکز دادگستری و قضایی مبارزه با جرایم فساد اداری خبر می‌دهند.
 
جمشید رسولی سخنگوی دادستانی کل افغانستان امروز سه شنبه  25 آبان/عقرب در یک نشست خبری گفت: از مجموع 55 پرونده که تاکنون در مرکز حقوقی و قضایی مبارزه با فساد اداری ارسال شده، به  8 پرونده مطابق با صلاحیت‌های دادگستری‌ها اختصاصی این مرکز رسیدگی شده است.
 
وی با تأکید برحاکمیت قانون، هشدارداد که هر فرد و یا گروهی از جمله مقام‌های بلند پایه دولتی که دست به فساد اداری بزنند، مورد پیگرد و بازپرسی جدی قرارخواهند گرفت.
 
رسولی افزود: رسیدگی به قضایایی چون٬ جرایم پولشویی و منافع ناشی از آن، سرقت آثارتاریخی، جرایم علیه امنیت داخلی وخارجی افغانستان، غصب املاک دولتی، جرایم اختلاس و دیگر جرایم بزرگ که ازسوی مقام‌های دولتی و ژنرالان نظامی صورت بگیرد، از صلاحیت‌های دادستان‌های اختصاصی مبارزه با جرایم سنگین فساد اداری به شمار می‌رود.
 
جمهور به نقل از رسولی نوشت: رسیدگی به جرایم سایر افراد درصورتی از صلاحیت این دادستان‌ها به شمار می‌رود که ارزش آن بیش از 10 میلیون افغانی و یامعادل آن به پول خارجی باشد.
 
/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *