رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

هر قدم در "پیاده‌روی اربعین" برابر با فضیلت است/ با نزدیک شدن به اربعین خواندن زیارت عاشورا بسیار مهم است

12:00 - 29 آبان 1395
کد خبر: ۲۴۵۱۶۳
حجت الاسلام و المسلمین مصباح حسینی با اشاره به اینکه لقمه حرام در سراسر زندگی تاثیر منفی برجای می گذارد، از برابری هر قدم در پیاده روی اربعین با فضیلت هایی بی شمار، سخن گفت.
حجت الاسلام و المسلمین سید یوسف مصباح حسینی کارشناس علوم قرآنی در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی گفت: هیچ فردی نمی تواند واقعه های روز عاشورا و جریان هایی که در این روز اتفاق افتاد را روایت کند چرا که به طور یقین این روز و تمامی وقایع مرتبط با آن به اندازه ای بزرگ است که هیچ فردی توانایی بازگو کردن آن ها را ندارد.

وی ادامه داد: تمامی امامان بزرگوار ما برای راهنمایی و هدایت انسان ها آمده اند و "امام حسین(ع)" نیز چنین رویکردی داشتند.

حجت الاسلام و المسلمین مصباح حسینی تصریح کرد: بر اساس آنچه در روایت ها آمده است، "امام حسین(ع)" در یکی از سخنرانی هایشان که با ایجاد هم‌همه از سوی حاضران رو به رو شد، خطاب به مردم فرمودند: "شکم های شما ازحرام پرشده است و حرف من هم روی شما دیگر تأثیری ندارد".

وی در ادامه صحبت های خود اظهار کرد: براساس این فرموده سید و سالار شهیدان(ع) در می یابیم که لقمه حرام به اندازه ای خطرناک است که اثر خود را در زندگی فرد، برجای می گذارد.

این کارشناس علوم قرآنی خاطرنشان کرد: پیاده روی اربعین ارزش و فضیلت بسیاری درپی دارد به گونه ای که با هر یک قدم در کارنامه معنوی انسان فضیلت هایی بی شمار ثبت می شود. همچنین خواندن زیارت اربعین و زیارت عاشورا که در مفاتیح الجنان هم وجود دارد، در آستانه فرا رسیدن اربعین حسینی، از جایگاه قابل توجهی برخوردار است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *