کتاب خاطرات علی اکبر مهدوی خراسانی منتشر شد

11:22 - 25 آبان 1395
کد خبر: ۲۴۴۹۶۶
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
خاطرات حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر مهدوی خراسانی، یکی از مبارزین سیاسی سال 42 تا پیروزی انقلاب اسلامی منتشر شد.
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، خاطرات حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر مهدوی خراسانی، یکی از مبارزین سیاسی سال 42 تا پیروزی انقلاب اسلامی منتشر شد.

کتاب خاطرات علی اکبر مهدوی خراسانی  منتشر شد

حجت الاسلام مهدوی خراسانی تحصیلات خود را در نیشابود، مشهد و قم سپری کرد. سپس تحت تاثیر فضای انقلابی نهضت امام خمینی از طریق منبر و وعظ و خطابه به یاران امام (ره) پیوست و به گسترش و فراگیر کردن پیام انقلاب اسلامی پرداخت.

پس از اقامت در تهران، منبرهای انقلابی اش را ادامه داد و طولی نکشید که تحت تعقیب ساواک قرار گرفت و چندبار به زندان افتاد، ممنونع المنبر و ممنوع الخروج گردید. وی به واسطه سخنرانی انقلابی در شب پانزدهم خرداد در مسجد بازار تهران جزو اولین روحانیان بازداشت شده قیام پانزده خرداد بود.

حجت الاسلام مهدوی پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز عمر خود را وقف انقلاب اسلامی کرد و علیرغم درخواست دوستان از پذیرش مناصب دولتی امتناع کرد و همچنان با سخنرانی هایش از آرمان های امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی حمایت کرد و رابط بین مردم و مسئولین شد.

تنها پسرش در عملیات آزادی سازی خرمشهر به شهادت رسید. بااین حال در مجالس ختم شهدا حاضر می شد و بدون دریافت مبلغی به سخنرانی می پرداخت.

کتاب خاطرات حجت الاسلام مهدوی که به دو بخش قبل و بعد از انقلاب اسلامی تقسیم می شود به قلم مهدی قیصری تدوین شده و توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شده است.






ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *