استقرار سامانه بانک اطلاعاتی اينترپل در مرزهای اربعین/شناسايی گذرنامه ها و مدارک جعلی

9:50 - 25 آبان 1395
کد خبر: ۲۴۴۹۱۳
رئيس پليس اینترپل ایران گفت: تمامی اطلاعات افرادی که از مرزهای سه گانه اربعین خارج می شوند،با بانک اطلاعاتی پلیس بین الملل کنترل می شود.
به گزارش گروه جامعه ،سردار مسعود رضوانی،اظهار داشت: نیروی انتظامی با استفاده رده های مختلف، بیشترین مسئولیت ها را در برگزاری راهپیمایی بزرگ اربعین بر عهده دارد.
 
وی ادامه داد: پلیس بین‌الملل ایران نیز در هماهنگی با دیگر رده های مختلف نیروی انتظامی اقداماتی را در راستای تسهیل سفر زائران و کنترل ترددها انجام می‌دهد.
 
رئیس پلیس بین الملل ناجا، با بیان اینکه یکی از مواردی که پلیس بین‌الملل همواره آن را رصد می کند شناسایی گذرنامه ها و مدارک جعلی است گفت: در سه مرز مهران، شلمچه و چزابه سامانه ای که به بانک اطلاعاتی اینترپل متصل است مستقر شده است.
 
وی با بیان اینکه اطلاعات تمامی افرادی که از مرز خارج شوند با اطلاعات موجود در این سامانه چک می‌شود، گفت: سیستم سازمان اینترپل هم اکنون در مرز ها فعال است و اطلاعات گذرنامه‌های مفقودی و مسروقه با بیش از 70 میلیون رکورد جهانی درآن موجود است.
 
سردار رضوانی، تصریح کرد: اگر افرادی اعم از ایرانی و غیر ایرانی بخواهند با استفاده از این گذرنامه‌ها از کشور خارج شوند، شناسایی و دستگیر خواهند شد.
 
وی اضافه کرد: این سامانه علاوه بر مرزهای زمینی در تمامی مبادی خروجی و ورودی کشور اعم از فرودگاه‌ها و ... نیز مستقر شده است.
 
رئیس پلیس بین الملل ناجا، ادامه داد: کارکنان پلیس اینترپل و بانک‌های اطلاعاتی ما در مرزها فعالند و اگر لازم باشد در دیگر حوزه‌ها نیز با دیگر پلیس‌ها همکاری خواهیم کرد، ضمن اینکه با پلیس بین‌الملل عراق نیز همکاری‌هایی را انجام داده‌ایم.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *