برخی افراد حسود و نادان درصدد توقف دانشگاه آزاد هستند

12:20 - 24 آبان 1395
کد خبر: ۲۴۴۵۵۳
دسته بندی: جامعه ، عمومی
رئیس دانشگاه آزاد گفت: برخی از افراد حسود، نادان، ناآگاه یا مغرض درصدد توقف دانشگاه آزاد اسلامی هستند.
به گزارش گروه جامعه ، حمید میرزاده در نشست اعضای فراکسیون دانشگاه آزاد اسلامی مجلس شورای اسلامی با رئیس مجمع تشخیص مصحلت نظام گفت: برای توسعه تحصیلات تکمیلی به پارامتر استاد، فضای آموزشی، تجهیزات و کارگاه‌ها نیاز است و این دانشگاه توانسته هر سه پارامتری که برای توسعه تحصیلات تکمیلی مورد نیاز است را فراهم کند.

وی افزود: این دانشگاه تمامی پارامتر های لازم برای توسعه تحصیلات تکمیلی مورد را فراهم کرده و هیچ دانشگاهی آماده‌تر از این دانشگاه برای توسعه تحصیلات تکمیلی نیست.

رئیس دانشگاه آزاد افزود: ۱۹‌ هزار و ۲۳۴ هیات علمی دکتری به بالاتر در دانشگاه آزاد فعالیت می‌کنند. رئیس دانشگاه آزاد با بیان اینکه حدود ۶۸ هزار نفر با این دانشگاه همکاری علمی دارند، خاطرنشان کرد: از این تعداد ۳۵ هزار نفر آنها هیات علمی تمام‌ وقت هستند.

میرزاده تاکید کرد: بومی گزینی آموزش عالی یکی از بزرگترین فعالیت های این دانشگاه است و اکنون ۹۴ درصد دانشجویان مقاطع کاردانی و کارشناسی، ۷۲ درصد دانشجویان مقطع کارشناسی‌ ارشد و بیش از ۵۰‌ درصد دانشجویان مقطع دکتری این دانشگاه بومی‌گزینی شده اند.
 
وی عنوان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی به تازگی بیش از ۱۱ هزار نفر هیات علمی تمام‌وقت را جذب کرد  و یا ارتقا داد و در فراخوان دوم جذب هیات علمی این دانشگاه که اوایل آذر اعلام می‌شود، ۵ هزار نفر دیگر نیز جذب خواهند شد.
 
طرح سنجش و پذیرش برعلیه دانشگاه آزاد بود

رئیس دانشگاه آزاد درباره طرح سنجش پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این طرح که در مجلس قبل تصویب شد برعلیه دانشگاه بود، برنامه عده‌ای این بود که دانشگاه آزاد اسلامی متوقف شود، اما با گسترش تحصیلات تکمیلی نه تنها توقف انجام نشد بلکه بسیاری از واحدهای زیان ده از زیاندهی درآمدند.

میرزاده از فراکسیون دانشگاه آزاد اسلامی در مجلس شورای اسلامی خواست تا یک کمیسیون تخصصی برای حقیقت‌ یابی و رصد امکانات دانشگاه آزاد اسلامی از نظر استاد و فضا و تجهیزات ایجاد کنند و گفت: ما اطلاعات بیش از ۳۵ هزار هیات علمی تمام وقت با کد ملی را در اختیار شما قرار می دهیم و این امکان را فراهم می کنیم که مراکز و واحدهای ما را رصد کنید.

وی اظهار داشت: من خود هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر هستم اما معتقدم هیچ دانشگاهی آماده‌تر از دانشگاه آزاد اسلامی برای توسعه تحصیلات تکمیلی نیست. اگر دانشگاه آزاد اسلامی از نظر هیات علمی، تجهیزات و آزمایشگاه ها و سایر امکانات آموزشی جلوتر از دانشگاه‌های دولتی نباشد، چیزی از آنها کم ندارد.

برخی افراد حسود و نادان درصدد توقف دانشگاه آزاد هستند
رئیس دانشگاه آزاد گفت: تاسیس این دانشگاه با همت آیت الله هاشمی رفسنجانی کار بزرگی بود و اکنون به عنوان یک الگوی جهانی مطرح است، اما برخی از افراد حسود، نادان، ناآگاه یا مغرض درصدد توقف دانشگاه آزاد اسلامی هستند.

میرزاده خاطرنشان کرد: من خیلی متاسفم که حتی بعضی از مراکز آموزشی بدون داشتن امکانات آموزشی، استاد و کنترل لازم فعالیت می کنند و حمایت نیز می شوند.

وی اضافه کرد: کسانی که با دانشگاه آزاد اسلامی مخالفت می کنند خبر ندارند که ۸۰ هزار نفر از ایرانیان در دانشگاه های خارج از کشور تحصیل می کنند، این خروج جوانان علاوه بر تبعات فرهنگی تبعاتی نظیر خروج ارز را نیز به دنبال خواهد داشت.

رئیس دانشگاه آزاد عنوان کرد: این دانشگاه از بسیاری از این کشورها از نظر امکانات آموزشی و پژوهشی بسیار جلوتر است.

میرزاده گفت: نگذارید با طرح سنجش و پذیرش دست دانشگاه آزاد اسلامی برای توسعه تحصیلات تکمیلی که ضرورت حیاتی برای توسعه علمی و پژوهشی کشور است، ببندند.
 




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *