فعالیت 50 هزار آتش نشان داوطلب در تهران تا پایان سال 97

2:40 - 24 آبان 1395
کد خبر: ۲۴۴۱۹۴
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران اعلام کرد: بر اساس برنامه توسعه پنجساله دوم شهرداری تهران، تا پایان سال 97 شهر تهران باید 50 هزار آتش نشان داوطلب داشته باشد.

به گزارش گروه جامعه ، سعید شریف زاده در خصوص اقدامات صورت گرفته برای تحقق افزایش آمادگی شهر تهران در زمان بروز حوادث و بحران، گفت: یکی از سیاست های سازمان آتش نشانی شهر تهران تغییر رویکرد از مقابله به سمت پیشگیری بوده است به طوری که درراستای تحقق این مهم، سازمان آتش نشانی به صورت منسجم موضوع آموزش و نگهداشت نیروهای مردمی را در قالب آتش نشان داوطلب در دستور کار قرار داده است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران افزود: در اولین گام از بحث آموزش دواطلبان، سرفصل های آموزشی تعریف شد به طوری که یک داوطلب طی یک دوره آموزش، مواجهه با حریق و استفاده از خاموش کننده ها و همچنین نحوه ارتباط گیری با سازمان و شناخت حادثه و حادثه ساز در مدت 10 ساعت به داوطلب ایمن یار تبدیل می شود.

شریف زاده در ادامه اظهار کرد: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران در ادامه دوره های آموزشی برای افرادی که علاقه بیشتری به پیگیری آموزش ها داشتند دوره های دیگری را تعریف کرد به طوری که از میان مجموعه آماری 800 داوطلب آموزش دیده ایمن یار ، دوره پیشرفته آموزشی برگزار شد .

وی افزود: بدین ترتیب در حال حاضر 400 داوطلب آموزش دیده که توانسته اند آموزهای علمی و عملی را پشت سر گذاشته و در آزمون ها حائز رتبه شوند به عنوان مربی داوطلب در سازمان آتش نشانی شهر تهران انتخاب شدند که در سرای 354 محله شهر تهران حضور دارند و بحث آموزش شهروندان را بر عهده گرفته اند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران اعلام کرد: در حال حاضر موضوعات خود امدادی و امدادرسانی به شهروندان در سطح سرای محلات آموزش داده می شود تا مردم توان مهارت لازم را برای مواجهه با حریق و حوادث داشته باشند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *