رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رضا خاتمی و سردمداران حزب منحله مشارکت که عدم التزام خود به ولایت فقیه و قانون اساسی است را اعلام کردند الان می خواهند دوباره به حاکمیت بازگردند!؟

13:21 - 23 آبان 1395
کد خبر: ۲۴۳۹۲۶
بازخوانی متون نامه نگاری مرحوم عسگراولادی با رضا خاتمی دبیرکل حزب منحله مشارکت به روشنی مشخص می کند جریانی که به مبانی انقلاب اسلامی معتقد نیست و خود را پایبند به اصول قانون اساسی و ولایت فقیه نمی داند این روزها حرف از بازگشت به همین حاکمیتی می زند که پیشتر بارها تاکید کرده بود که قبولش ندارد و این از عجایب روزگار ماست.
مبانی فکری جبهه مشارکت به نوعی سکولاریسم است
محمد کاظم انبارلویی در گفت و گو با خبرنگار گروه سیاسی ، با اشاره به نامه هایی که در گذشته بین مرحوم عسگراولادی و محمدرضا خاتمی دبیر حزب منحله مشارکت مبادله می شد گفت: نامه های مرحوم عسگر اولادی نقد مبانی فکری جبهه مشارکت بود و بعد از آنکه چند نامه مبادله شد تبادل نامه از طرف آقای رضا خاتمی متوقف شد.

مسئول سیاسی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه در این نقدها آقای عسگر اولادی موشکافانه حزب مشارکت از همگرایی با دشمنان اسلام برحذر می داشت اظهار داشت: یک نقد تئوریک به این حزب همواره از سوی مرحوم عسگر اولادی در نامه ها وجود داشت.

وی با ابراز تاسف از عدم اعتنای محمدرضا خاتمی به نامه آن روزهای مرحوم عسگر اولادی تصریح کرد: اگر آقای خاتمی این نصایح را گوش می کرد در انتخابات سال 88 با فتنه ای که از سوی آمریکا و انگلیس طراحی شد همراهی نمی کردند.

وی افزود: این همگرایی باعث شد که این حزب از سوی دادگاه انقلاب منحل اعلام شود و تاکنون هم این حزب غیر قانونی است.

انبارلویی خاطرنشان کرد: اگر این ها از همگرایی با دشمنان نظام بپرهیزند می توانند به عنوان یک حزب سیاسی در کنار احزاب سیاسی فعال باشند.

مسئول سیاسی موتلفه اسلامی مبانی فکری جبهه مشارکت را به نوعی سکولاریسم خواند و تاکید کرد: اینها با مبانی نظام و قانون اساسی مسئله دارند و این مسئله سبب شده از مردم فاصله بگیرند و همانند سال 88 رو در روی نظام قرار بگیرند.

انبارلویی بیان داشت: جنایاتی که در سال 88 فتنه گران در مقابله با نظام مرتکب شدند هیچ وقت از یاد مردم نخواهد رفت و مردم این همگرایی با دشمنان نظام را فراموش نخواهند کرد.

وی با تاکید براینکه مهمترین مشکل اینها عدم التزام به ولایت فقیه و قانون اساسی است عنوان کرد: آنها در برنامه راهبردی خودشان در کنگره آخر این مسائل را اشاره کردند.

انبار لویی با اشاره به اینکه اینها با برچسب حزب مشارکت نمی توانند ادامه فعالیت بدهند اظهار کرد: لذا یک برچسب دیگری را برای ادامه فعالیت های خودشان انتخاب کرده و ادامه می دهند.

وی تصریح کرد: رهبران اصلی این حزب به دلیل اینکه التزام عملی به قانون اساسی ندارند از شرکت در انتخابات منع شدند و لذا اینها کادرهای دیگر خود را به میدان می فرستند.

مسئول سیاسی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به اینکه حجاریان یک عنصر ایدئولوژیک برای جبهه مشارکت بود یادآور شد: او هم در محاکمه ای که در سال 88 برای حضور در فتنه شد از رفتار های خود اظهار ندامت کرد واگر اعترافات آنها را بپذیریم نشان می دهد که خود آنها هم در آسیب شناسی خودشان به مسائلی رسیده اند.

وی با بیان اینکه  اینها فهمیده اند آن افراط گری ها دیگر جواب نمی دهد و الان در پوشش اعتدال فعالیت می کنند اظهار داشت: با این شرایط آنها در انتخابات پیش رو از روحانی عبور نخواهند کرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *