راه اندازی اردوگاه های اسکان اضطراری در مرزهای کشور/ 80 دلار، کف دریافت بیمارستان های عراق از زائران ایرانی

7:50 - 23 آبان 1395
کد خبر: ۲۴۳۸۶۱
دبیر کل جمعیت هلال احمر از راه اندازی اردوگاه های اسکان اضطراری در مرزهای کشور به منظور ارائه خدمات به زائران در مواقع بحران خبر داد.
علی اصغر احمدی در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه گفت: نیروهای جمعیت هلال احمر در تمام ایام سال به شهروندان خدمات ارائه می دهد و این خدمات به یک زمان خاص خلاصه نمی شود.

وی افزود: ایام عید، تابستان و اربعین حسینی اوج فعالیت های امدادی نیروهای جمعیت هلال احمر است و در این زمان ها نیروهای ما بیشترین خدمات را به شهروندان ارائه می دهند.

دبیر کل جمعیت هلال احمر با اشاره به خدمات امدادی نیروهای هلال احمر در داخل کشور در ایام اربعین اظهارکرد: یکی از ماموریت های تعریف شده برای جمعیت هلال احمر در ایام اربعین در داخل کشور فعالیت در حوزه امداد و نجات و ارائه خدمات به زائران در این حوزه است.

افزایش تعداد پایگاه های ثابت و سیار هلال احمر در شهرهای مرزی

احمدی از افزایش خدمات نیروهای هلال احمر در ایام اربعین حسینی به زائران خبرداد و خاطرنشان کرد: نیروهای هلال احمر در ایام اربعین در دو استان مرزی خوزستان و ایلام حضور گسترده داشته ضمن اینکه تعداد پایگاه های ثابت و سیار ما در شهرهای اطراف این دو استان نیز افزایش یافته است.

وی در خصوص استقرار بالگردهای هلال احمر در مرزهای 3 گانه کشور تصریح کرد: مقرر شده 3 دستگاه بالگرد جمعیت هلال احمر پیش از اربعین حسینی در سه مرز شلمچه، چذابه و مهران مستقر شوند تا در صورت نیاز به زائران اربعین حسینی خدمات ارائه دهند.

هلال احمر در خاک عراق خدمات درمانی سرپایی ارائه می دهد

دبیر کل جمعیت هلال احمر با اشاره به درمان سرپایی زائران ایرانی در کشور عراق از سوی نیروهای هلال احمر اذعان کرد: بحث درمان سرپایی زائران زائران اربعین حسینی در خاک کشور عراق به هلال احمر سپرده شده اما باید به این موضوع توجه شود زمانی که جمعیت زائران در عراق بیش از اندازه افزایش یابد به طور طبیعی در ارائه خدمات بهداشتی مطلوب نیز خلل ایجاد می شود.

احمدی در خصوص خدمات ارائه شده از سوی نیروهای هلال احمر به زائران حادثه تروریستی سامرا بیان کرد: بلافاصله بعد از حادثه تروریستی در سامرا که روز یکشنبه 16 آبان ماه رخ داد، نیروهای هلال احمر در صحنه حادثه حضور پیدا کردند.

وی ادامه داد: خدمات دهی به زائران آسیب دیده، پیگیری درمان زائران، شناسایی و انتقال آنها از جمله اقدامات جمعیت هلال احمر پس از حمله تروریستی در شهر سامرا بود.

خدمات دهی به زائران اربعین حسینی در شرایط بحران

دبیر کل جمعیت هلال احمر از آمادگی کافی نیروهای هلال احمر برای ارائه خدمات به زائران در ایام بحران اظهارکرد: نیروهای هلال احمر آمادگی کافی دارند که در صورت وقوع حوادث و یا ایجاد بحران های احتمالی به زائران خدمات ارائه دهند.

احمدی با تاکید بر اینکه هلال احمر در عبور از مرز زائران اربعین حسینی نقشی ندارد گفت: با افزایش گیت های ورود و خروج در مرزهای شلمچه، مهران و چذابه شاهد هستیم که زائران با سرعت بیشتری از مرز خارج می شوند و مسئولیت ترددها نیز به یکی از کمیته های ستاد اربعین واگذار شده است.

وی با ارائه آماری از خدمات هلال احمر در دو مرز شلمچه و چذابه تصریح کرد: در 2 مرز خروجی استان خوزستان، 11 پایگاه ثابت و 13 پایگاه موقت هلال احمر دایر شده است.

استقرار اردوگاه های اسکان اضطراری در مرزهای کشور

دبیر کل جمعیت هلال احمر از دایر کردن اردگاه های اسکان اضطراری در خوزستان خبرداد و اذعان کرد: 4 اردوگاه اسکان اضطراری در خوزستان طراحی شده تا در شرایط بحران، زائران بتوانند در این اردوگاه ها اسکان پیدا کنند.

احمدی در پاسخ به این پرسش که در مسیر مرزهای شلمچه و چذابه چه تعداد چادر امدادی مستقر شده است؟، خاطرنشان کرد: در این مسیر 12 چادر امدادی پیش بینی شده ضمن اینکه 22 آمبولانس در استان خوزستان مستقر خواهند بود.

وی ادامه داد: به طور کلی ماموریت مرتبط با بهداشت و درمان زائران در داخل کشور بر عهده وزارت بهداشت است و اگر مسئولان این وزارتخانه درخواست کمک داشته باشند، نیروهای هلال احمر وارد عمل خواهند شد.

دبیر کل جمعیت هلال احمر با اشاره به حضور پر قدرت نیروهای هلال احمر در مرز شلمچه و چذابه بیان کرد: 14 دستگاه خودروی نجات، 2 دستگاه اتوبوس آمبولانس، 7 دستگاه خودروی تیم پشتیبان به همراه 130 امدادگر و نجاتگر در دو مرز شلمچه و چذابه مستقر شده اند.

احمدی با تشریح اقدامات جمعیت هلال احمر در مرز مهران اظهارکرد: 9 پایگاه بین شهری، 14 پایگاه موقت و 2 اردوگاه اضطراری در مرز مهران دایر شده ضمن اینکه در این مرز 23 دستگاه آمبولانس، 8 خودرو نجات، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و تعدادی موتور آمبولانس مستقر شده است.

وی افزود: 103 تن از نیروهای جمعیت هلال احمر در مرز مهران مستقر هستند و آماده امدادرسانی به زائران اربعین حسینی هستند.

در هیچ شرایطی انبارهای هلال احمر را خالی نمی کنیم

دبیر کل جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه در ایام اربعین حسینی امکانات هلال احمر در اختیار سایر نهادها قرار نمی گیرد خاطرنشان کرد: سال گذشته در ایام اربعین حسینی در هلال احمر درخواست شد که امکانات خود را در اختیار ستاد اربعین قرار دهد اما ما حاضر به این کار نشدیم و زمان بازگشت زائران از شهرهای مرزی شاهد برف و باران شدید در جاده ها بودیم و آن زمان توانستیم با امکاناتی که در اختیار داشتیم بهترین خدمات را به زائران ارائه دهیم.

احمدی ادامه داد: به هیچ وجه انبارهای جمعیت هلال احمر را در ایام اربعین حسینی خالی نخواهیم کرد زیرا باید بتوانیم در مواقع بحران به مردم خدمات ارائه دهیم.

توزیع 6 هزار قطعه پتو در مرز مهران میان زائران اربعین

وی با اشاره به سرد شدن هوا در مرز مهران اذعان کرد: به دلیل سرد شدن هوا در مرز مهران لازم بود پتو در اختیار زائران قرار گیرد که ظرف 72 ساعت گذشته 6 هزار تخته پتوی هلال احمر در مرز مهران در میان زائران توزیع شد.

دبیر کل جمعیت هلال احمر با بیان اینکه " درمان بیمارانی که نیاز به بستری شدن داشته باشند بر عهده کشور عراق است" گفت: درمان بیماران سرپایی برعهده هلال احمر بوده اما ما قادر به ارائه خدمات در بیمارستان های کشور عراق نیستیم.

احمدی افزود: کلیه زائران باید قبل از حضور در کشور عراق بیمه معتبر زیارتی دریافت کنند زیرا ورود اولیه به بیمارستان های کشور عراق 80 تا 100 دلار برای زائران هزینه در برخواهد داشت و اگر زائران بیمه نباشند برای پرداخت هزینه های بیمارستان های عراق با مشکل مواجه خواهند شد.

وی با ارائه توصیه ای به زائران اربعین حسینی بیان کرد: کلیه زائران اربعین حسینی که دچار بیماری های خاص هستند بهتر است ایام اربعین را برای سفر به کشور عراق انتخاب نکنند زیرا در این ایام به هیچ وجه خدمات بیمارستانی مطلوبی به زائران ارائه نمی شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *