مرمت حمام تاریخی "قلی" در سمنان

5:40 - 23 آبان 1395
کد خبر: ۲۴۳۷۶۳
سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سمنان گفت: مرحله اول مرمت حمام قلی سمنان با رویکرد بهسازی و مرمت بافت با ارزش تاریخی شهر سمنان به اتمام رسید.
به گزارش گروه جامعه ،حمیدرضا دوست محمدی گفت: حمام قلی از عناصر با ارزش بافت تاریخی سمنان است كه در گذر تاریخی فرهنگی کهندژ قرار دارد.
 
وی با اشاره به اینكه این حمام تاریخی متعلق به دوره صفویه است، گفت: این بنای تاریخی در حال حاضر کارگاه سفالگری است و مرمت و بهسازی این بنا، علاوه بر زیباسازی چهره بافت تاریخی سمنان در افزایش بازدید گردشگران از محدوده بافت و كارگاه سفالگری واقع در این بنا، موثر است.
 
وی افزود: پاک‌سازی دیوارها از اندودهای فرسوده ، تخریب دیوارهایی كه بخش عظیمی از آنها از بین رفته و دیواره های با نماسازی نامتعارف الحاقی، ساماندهی بخشی از بام حمام، احداث دیوار با نمای آجر و سیم گل، مرمت دیوار و بهسازی نمای بدنه‌های مشرف به محور تاریخی کهندژ از جمله فعالیت‌های انجام شده برای مرمت و بهسازی این حمام تاریخی است.
 
سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سمنان گفت: مرحله دوم مرمت حمام قلی سمنان توسط سرمایه گذار بخش خصوصی و با نظارت اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سمنان با رویکرد مرمت بام حمام در حال انجام است.
 
شهرستان سمنان دارای 113 اثر ثبت شده در فهرست میراث ملی است، حمام قلی از یادگاران دوره صفویه نیز به شماره5633 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *