از تاثیر انتخابات آمریکابر بازارهای مالی تا قیمت‌های نجومی بلیت هواپیما در آستانه اربعین/ آیا حباب قیمت آیفون می‌شکند؟

14:48 - 21 آبان 1395
کد خبر: ۲۴۳۴۳۶
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
حوزه اقتصاد در هفته گذشته روزهای پرخبری را پشت سر گذاشت که از مهمترین آنها می‌توان به انتخابات آمریکا و تاثیر آن بر بازارهای مالی کشور، از جمله بازار بورس و طلا اشاره کرد.
 به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، هفته‌ای که پشت سر
 گذاشته شد، اقتصاد به واسطه انتخابات آمریکا با خبرهای زیادی از تاثیر انتخابات آمریکابر بازارهای مالی تا قیمت‌های نجومی بلیت هواپیما در آستانه اربعین/ آیا حباب قیمت آیفون می‌شکند؟همراه شد به طوری‌که بازار بورس تا روز سه‌شنبه با آرامش نسبی همراه بود اما با اعلام نتایج انتخابات آمریکا در روز چهارشنبه با افت 1400 واحدی همراه شد.
 
همچنین نوسانات متاثر از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، بر بازارهای مالی ایران علاوه بر بورس بر بازار طلا و قیمت اونس نیز تاثیر گذار بود و با اعلام نام رئیس جمهور جدید آمریکا قیمت اونس جهانی در ارزش 1324 دلار و 40 سنت ثابت ماند.

در هفته ای که گذشت متن گفت‌وگو مدیرکل نظارت بر بانک های بانک مرکزی با خبرنگاران اقتصادی که در آن از آخرین اخبار حوزه بانکی کشور سخن گفته شده بود منتتشر شد که در آن کمرئی به قدرت بیشتر برخی از رؤسای شعبه نسبت به مدیرعامل بانک‌ها اشاره کردند.

گفتنی است با نزدیک شدن به ایام اربعین و بالاگرفتن سفرها، قیمت بلیت هواپیما مجدد رکورد زد و قیمت‌های نجومی خبر از نظارت کم بر روی این نرخ‌ها را می‌دهد.

در اوایل هفته با ورود اولین محموله گوشی‌های اپل به طور رسمی به کشور غلامحسین کریمی رئیس اتحادیه فروشندگان دستگاه‌های مخابراتی در گفت‌وگو با میزان از شکستن حباب قیمت گوشی‌های آیفون به کشور و اجرایی شدن طرح ریجستری گوشی های قاچاق موجود در بازار خبر داد.

در این میان مرتضی سلطانی رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان ماکارونی در گفت‌وگو با میزان در خصوص تولید انواع ماکارونی و رتبه ایران در صادرات ابراز امیدواری کرد.

همچنین در اواسط هفته رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره‌بار با اعلام ورود پرتقال قاچاق به بازار و عرضه آن خارج از میادین تره‌بار قیمت آن را 5 برابر قیمت پرتقال داخلی اعلام کرد و از ورود نارگیل سنگاپوری به کشور خبر داد.

لازم به ذکر است که بازار گوشت مرغ مانند هفته گذشته روند کاهشی خود را ادامه داد و به گفته رئیس اتحادیه پرورش‌دهندگان پرنده و ماهی نسبت به هفته گذشته کاهش 100 تا 200 تومانی را تجربه کرد در این میان ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی اعلام کرد که در ایام اربعین قیمت گوشت قرمز گران نمی‌شود.

گفتنی است در اواخر هفته وزير صنعت در نشست خبری بیست‌و‌دومین نمایشگاه مطبوعات از پيشرفت ٦١درصدی قرارداد پژو خبر داد و اعلام کرد که توافق 5+1 توافق با امريكا نيست و نگران قراردادهای خودرويی نيستيم.






ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *