رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

کاهش ۶ درصدی مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی در استان سیستان و بلوچستان

23:30 - 20 آبان 1395
کد خبر: ۲۴۳۲۳۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رسول نامی از کاهش 6 درصدی مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی در استان سیستان و بلوچستان خبرداد.
به گزارش خبرنگار گروه  حقوقی و قضایی ، جانشین معاونت اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سیستان وبلوچستان در سومین نشست کارگروه پیشگیری از سوانح و تصادفات رانندگی از کاهش 6 درصدی مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی در استان سیستان و بلوچستان خبرداد.

نامی با تشریح آمار و اطلاعات تصادف رانندگی در محورهای مواصلاتی استان سیستان وبلوچستان اظهار کرد: در شش ماهه نخست سال جاری ۳۵۲ نفر در محورهای مواصلاتی استان جان خود را از دست داده اند در حالی که این آمار در مدت مشابه سال گذشته ۳۷۴فقره بوده و این داده ها موید کاهش ۶ درصدی تلفات رانندگی در استان سیستان و بلوچستان است.

وی با تاکید بر راهکارهای پیشگیری از تصادفات جاده ای گفت: آرام سازی تردد در محورهای مواصلاتی استان، پیشگیری از قاچاق سوخت و اتباع بیگانه، توسعه و تجهیز محورهای مواصلاتی و حذف نقاط پر تصادف جاده ای از مهم ترین اقدامات مد نظر کارگروه در کاهش وقوع تصادفات استان است.

نامی افزود: در حوزه شریان های درون شهری نیز اصلاح روشنایی معابر درون شهری، ساماندهی دستفروشان، توسعه و تجهیزات زیر ساختی اعم از پل های عابر پیاده و سامانه های پایش تصویر نقش موثری در پیشگیری از تصادفات درون شهری دارد.

این مسئول خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۹۵ دوربین های پلاک خوان جاده ای از ۱۸ دستگاه به ۹۳ دستگاه افزایش یافته است و این مهم نقش بسزایی در مدیریت ترددهای جاده ای خواهد داشت.
نامی با انتقاد از عملکرد نهادهای فرهنگی درراستای ارتقای فرهنگ ترافیک گفت: متاسفانه اقدام شاخص و برجسته ای در حوزه فرهنگ سازی و نهادینه سازی هنجارهای رانندگی در استان موجود نیست.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *