رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

"طالبان": علمای جهان اسلام در کنفرانس عربستان شرکت نکنند

14:30 - 21 آبان 1395
کد خبر: ۲۴۲۸۳۵
طالبان از علمای جهان اسلام خواسته است تا در کنفرانس علمای جهان اسلام در عربستان سعودی شرکت نکنند و اجازه ندهند که این کنفرانس، ابزاری برای مشروعیت‌دهی به دولت تحت حمایت غرب در کابل شود.
به گزارش سرویس بین الملل طالبان از علمای جهان اسلام خواسته است تا در کنفرانس علمای جهان اسلام در عربستان سعودی شرکت نکنند و اجازه ندهند که این کنفرانس، ابزاری برای مشروعیت‌دهی به دولت تحت حمایت غرب در کابل شود.
 
این گروه  با فرستادن پیامی به «علمای جهان اسلام» گفته است که نیروهایش در حال جهاد علیه متجاوزان غربی در افغانستان است و نباید اجازه داده شود که این کنفرانس به حمایت از متجاوزان برگزار شود.
 
در پیام طالبان آمده است: «دشمن متجاوز حالا می‌خواهد جهاد ملت افغانستان را با تبلیغات و سیاست‌های انحراف کننده، جنگ روانی، توطئه‌های پنهان، فتواهای جعلی و دیگر تاکتیک‌های غیر نظامی مثل پروسه صلح، فرو بنشاند».
 
عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه دولت افغانستان طی سفری به ریاض در ماه گذشته گفته بود که کنفرانس علمای جهان اسلام در مورد افغانستان در عربستان سعودی برگزار خواهد شد، ولی تا بحال تاریخ دقیق این کنفرانس تا هنوز اعلام نشده است.
 
طالبان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که این پیشنهاد از سوی شورای عالی صلح دولت افغانستان برای رد مشروعیت جهاد این گروه صورت گرفته است.
 
پایگاه اطلاع رسانی طالبان نوشت: آنها می‌خواهند جهاد مقدس افغانستان را که در آستانه‌ای پیروزی قرار دارد به‌عنوان خون‌ریزی نامشروع معرفی کنند که مخالف شریعت است و جهاد را بدنام می‌کند.
 
/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *