رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بهره برداری از 1600 واحد تک نفره زایمان طبیعی به زودی

11:05 - 18 آبان 1395
کد خبر: ۲۴۲۳۳۸
دسته بندی: جامعه ، عمومی
وزیر بهداشت گفت: به زودی علاوه بر واحدهای زایمان طبیعی افتتاح شده، 1600 واحد تک نفره زایمان به زودی در کشور راه اندازی می شود.
به گزارش گروه جامعه ، واحدهای جدید در 144 بیمارستان، 135 شهر و 37 دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی کشور به طور همزمان از طریق ویدیو کنفرانس افتتاح شد.

وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه این مراسم که در شهرستان فسا برگزار شد، در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار صدا و سیما گفت:بهینه سازی فضاهای فیزیکی بلوک های زایمانی کشور با هدف تکریم مردم، خوشایند سازی فرآیند زایمان طبیعی، حفظ حریم خصوصی مادران باردار، ارتقای شاخص های سلامت مادران و نوزادان و نیز ترویج زایمان طبیعی به عنوان ایمن ترین روش زایمان از اهداف این طرح بزرگ ملی است.

سید حسن قاضی زاده هاشمی افزود:در این طرح حداقل 2 هزار متر مربع فضای درمانی بهسازی شده و وزارت بهداشت در همه جای کشور در حال اجرای این طرح ها است.

 وی افزود: تا پایان امسال هزار و 600 واحد تک نفره  زایمان طبیعی به بهره برداری می رسد که برای ساخت ، راه اندازی و تجهیز این واحدها نیاز به حمایت مجلس برای تامین اعتبار داریم.

وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت: این اقدام با هدف اجرای سیاست های جمعیتی ابلاغی رهبرمعظم انقلاب اجرا می شود و در طرح تحول سلامت رایگان شدن و ترویج زایمان طبیعی و کاهش سزارین به عنوان یکی از بسته های خدمتی وزارت بهداشت است.

 وی افزود: در طرح نظام جامع سلامت 11 میلیون نفر صاحب دفترچه خدمات درمانی شده اند و پرداخت هزینه های درمان در شهرها به شش درصد و در روستاها به سه درصد کاهش یاقته است.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *