45 میلیون نفر از جمعیت ایران ثبت اطلاعات شدند

23:29 - 16 آبان 1395
کد خبر: ۲۴۱۷۶۵
مدیرکل دفتر استانداردها و نظارت بر طرح های آماری مرکز آمار ایران گفت: تا پایان روز هجدهم سرشماری حضوری نفوس و مسکن، بیش از 45 میلیون نفر جمعیت در سراسر کشور ثبت اطلاعات شده اند.
به گزارش گروه فضای مجازی به نقل از ایرنا؛ اشکان شباک شامگاه یکشنبه در حاشیه بازدید از فعالیت ماموران سرشماری نفوس و مسکن شهر بادرود از توابع شهرستان نطنز در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: تاکنون 53 درصد معادل 13 میلیون و 640 هزار خانوار شامل 45 میلیون و 273 هزار نفر در سرشماری حضوری ماموران آمارگیر ثبت اطلاعات شده اند.

وی بیان کرد: تا پایان روز هجدهم سرشماری حضوری در استان اصفهان، ماموران سرشماری تعداد 916 هزار و 800 خانوار را سرشماری کرده اند. 

وی گفت: حدود 6.8 درصد از خانوارهای سراسر کشور و حدود 4 درصد از خانوارهای استان اصفهان در طی مدت سرشماری حضوری ، غایب بوده اند. 

مدیرکل دفتر استانداردها و نظارت بر طرح‌های آماری مرکز آمار ایران در پاسخ به این پرسش که خانوارهای غایب به چه نحو در سرشماری مشارکت خواهند داشت، ابراز کرد: مامور سرشماری موظف است حداقل سه نوبت در ساعت های مختلف به درب منازل مراجعه کند و در صورت عدم حضور خانوار در منزل از طریق تبلت یک کد 12 رقمی به عنوان خانوار غایب به مامور سرشماری ارائه می شود و مامور کد مذکور را به همراه برگه خانوار غایب در اختیار خانوار قرار می دهد.

شباک افزود : خانوار با دیدن برگه می تواند از طریق شماره تماس ‌هایی که در برگه نوشته شده است با ستاد سرشماری شهرستان تماس گرفته و اطلاعات خود را به همراه کد 12 رقمی خانوار غایب در اختیار مامور سرشماری قرار دهد و در روش دوم با مراجعه به سایت سرشماری، اطلاعات خود را مجدد وارد سامانه کند و درصورت داشتن کد رهگیری آن را ثبت و تایید کند.

وی افزود: خانوار ‌ها باید توجه داشته باشند صرف داشتن کد رهگیری به معنای اتمام کار سرشماری نیست و تا زمانی که کد رهگیری به دست مامور نرسیده باشد ثبت انجام نشده است لذا در مرحله دوم باید کد رهگیری به دست مامور سرشماری نفوس مسکن برسد تا از لیست سرشماری سال 95 حذف نشود.

شباک از خانواده ها تقاضا کرد تا در روزهای باقی مانده سرشماری نفوس مسکن، کدرهگیری خود را در مکانی در دسترس قرار دهند. 

وی با بیان این که سرشماری تا 28 آبان ادامه دارد، افزود: پیش بینی می شود نتایج اولیه سرشماری نفوس و مسکن اوایل بهمن سال جاری به اطلاع عموم برسد. 

شهرستان نطنز در مرحله ثبت نام اینترنتی سرشماری نفوس و مسکن در استان اصفهان مقام پنجم را با رقم 66.3 درصد مشارکت کسب کرده بود .

سرشماری عمومی نفوس و مسکن 95 کشور در مرحله نخست بصورت اینترنتی از چهارم تا سی ام مهر انجام شد و سرشماری حضوری نیز از 28 مهر ماه گذشته آغاز شد و تا 28 آبان جاری ادامه خواهد یافت.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *