انتقال مصدومان ایرانی حادثه انتحاری سامرا به بغداد/ وخیم بودن حال شماری از زائران

15:03 - 16 آبان 1395
کد خبر: ۲۴۱۶۴۸
معاون سازمان حج و زیارت از انتقال مصدومان ایرانی حادثه انتحاری سامرا با 4 فروند بالگرد به بغداد خبر داد.
به گزارش خبرنگار گروه جامعه ، حمید محمدی در رابطه با وضعیت زائران ایرانی در حادثه تروریستی سامرا گفت: امروز در سه نوبت شاهد حملات انتحاری در شهر سامرا بوده ایم.

وی افزود: در اولین حادثه انفجار انتحاری در پارکینگ محل توقف اتوبوس زائران رخ داد که خوشبختانه در آن زمان زائران در حرم ها حضور داشتند اما در دو حادثه انتحاری دیگر شاهد زخمی و کشته شدن تعدادی زائر بودیم .

معاون سازمان حج و زیارت با اشاره به آسیب دیدگی بالغ بر 60 تن از زائران ایرانی در حادثه انفجار انتحاری خاطر نشان کرد: بیش از 60 تن در این حادثه مجروح شده که به وسیله 4 بالگرد به بغداد اعزام شدند.

محمدی ادامه داد: متاسفانه وضعیت برخی از مصدومان ایرانی این حادثه وخیم اعلام شده است.

وی در پاسخ به این پرسش که چه تعداد از زائران ایرانی در این حادثه به شهادت رسیده اند اظهار کرد: در حال حاضر آمار شهادت 10 زائر اعلام شده اما اینکه چه تعداد از این شهدا ایرانی هستند هنوز به طور قطعی تایید نشده است.

معاون سازمان حج و زیارت تاکید کرد: بیشتر زائرانی که در این حادثه تروریستی مصدوم شده اند از زائران استانهای هرمزگان و سیستان و بلوچستان بوده اما در میان آنها زائران سایر استانها نیز حضور دارند.

محمدی با اشاره به حضور رئیس سازمان حج و زیارت در محل حادثه اذعان کرد: سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت در سفر عتبات عالیات به سربرده و پس از این انفجار تروریستی خود را به شهر سامرا رسانده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *