تشکیل اتاق فکر در راستای تولید محتوای سازنده در فضای مجازی

14:15 - 15 آبان 1395
کد خبر: ۲۴۱۱۵۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
شریعت‎یار از تشکیل اتاق فکر در راستای تولید محتوای سازنده در فضای مجازی خبر داد و گفت: با توجه به تهدیدات فضای مجازی، دستگاه‎های متولی امر فضای مجازی باید نسبت به تولید محتوا سازنده در این فضا اقدام کنند.
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، سید هادی شریعت یار معاون دادستان عمومی وانقلاب مشهد در امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم در سومین جلسه کمیته پیشگیری از آسیب‎‌های فضای مجازی که در فرهنگسرای رسانه شهرداری مشهد برگزار شد، اظهار کرد: دادسرای عمومی و انقلاب مشهد در طی یکسال اخیر با برگزاری نشست‎های تخصصی به بررسی فرصت‌ها و آسیب‌های فضای مجازی پرداخته است و همانگونه که فضای مجازی دارای فرصت های زیادی است اما تهدیداتی را هم بویژه برای جوانان و نوجوانان ، بانوان و کانون‌های خانواده در پی دارد که از جمله می‌توان به تهدیدات اقتصادی ، سیاسی و ... اشاره کرد.

وی ادامه داد: آنچه که حائز اهمیت است تهدیدات فرهنگی و اجتماعی فضای مجازی است، این تهدیدات جوانان و نوجوانان ما را هدف گرفته است که از نتایج آن می توان به کاهش شدید روحیه مسئولیت پذیری در بین جوانان، تضعیف اعتقادات و گسترش شبهات فکری ، گسترش محصولات فرهنگی فرهنگ‌های منحط، اعتیاد به فضای مجازی، انحرافات جنسی ، شکاف نسل‌ها، بی‌نظمی و خودمحوری و ... اشاره کرد.

شریعت یار افزود: با توجه به تهدیدات ذکر شده، دستگاه‎های متولی امر فضای مجازی باید نسبت به تولید محتوا سازنده در این فضا اقدام کنند.

وی گفت: با توجه به هجمه دشمنان با تولید مطالب خلاف واقع و خلاف عفت عمومی و انتشار گسترده این مطالب و شبهات دینی و سیاسی و... بویژه برای نسل جوان در سطح شبکه‎های اجتماعی توسط معاندین نظام، لذا لازم است دستگاه‌های مختلف با همکاری یکدیگر و تشکیل اتاق فکری نسبت به تولید محتوا سازنده و پاسخ به شبهات دینی و سیاسی در سطح شبکه های اجتماعی اقدام کنند.

این مقام قضایی ادامه داد: استان خراسان رضوی در بسیاری از موضوعات و اقدامات پیشگیرانه در کشور پیشتاز بوده است و در این امر هم باید پیشگام باشیم و از همه ظرفیت ها برای تشکیل اتاق فکر برای تولید محتوا سازنده در فضای مجازی استفاده کنیم.

 وی گفت: در همین کمیته پیشنهاد شد سالروز فرمان تشکیل شورای عالی فضای مجازی توسط معظم له، 17 اسفندماه تا 23 اسفندماه هفته فضای مجازی ، فرصت ها و تهدیدات نامگذاری شود.

شریعت یار تصریح کرد: با توجه به اهمیت پرداختن به آسیب های فضای مجازی ، دادستان عمومی و انقلاب مشهد دستور تشکیل معاونت رسیدگی به امور فضای مجازی در دادسرای عمومی و انقلاب را صادر کرده است تا با اتخاذ اقدامات پیشگیرانه و در صورت لزوم برخوردهای قانونی با شدت و سرعت بیشتری پیگیری شود.

وی تاکید کرد: باید سایر دستگاه‌ها هم نسبت به این موضوع با جدیت و حساسیت بیشتری ورود پیدا کنند.

معاون دادستان مشهد در پایان خاطر نشان کرد: حوزه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم و معاونت رسیدگی به امور فضای مجازی آمادگی دارد جوانانی را که توانایی و علاقه دارند جهت تولید محتوای سازنده در فضای مجازی با دستگاه‎ها مربوطه همکاری کنند را به دستگاه‌های مذکور معرفی کنند تا از این ایده و فکر این افراد در اتاق فکر تولید محتوای سازنده در فضای مجازی استفاده شود.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *