سازمان قضایی ضامن قانونمندی قوای مسلح است

2:30 - 13 آبان 1395
کد خبر: ۲۴۰۲۴۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
صفری گفت: سازمان قضایی نیروهای مسلح ضامن نظم و قانون در میان قوای مسلح و صیانت‌کننده اجزای مختلف نیروهای مسلح بشمار می‌رود.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی ، به نقل از روابط عمومی سازمان قضایی نیروهای مسلح، محمود صفری در آئین تکریم و معارفه دادستان نظامی استان هرمزگان گفت: دفاع از کیان کشور مهم‌ترین و بزرگ‌ترین کاری است که می‌توان در سنگر نیروهای مسلح برای کشور انجام داد و صیانت از این نقش در نیروهای مسلح بر دوش سازمان قضایی است.

وی با بیان اینکه اجرای عدالت در همه اقشار جامعه به خصوص قوای مسلح سبب صلابت در ایستادگی در برابر تهدیدات می‌شود، اظهار کرد: عدالت در میان اقشار مختلف جامعه به خصوص نیروهای مسلح ضامن بقای نظام و امنیت فراگیر و انجام شایسته وظایف سازمانی است.

صفری با اشاره به ویژگی‌های یک قاضی متدین در نظام اسلامی افزود: رعایت آداب قضا، لجوج نبودن، عدم پافشاری بر لغزش‌ها، هوشمند بودن در برابر شبهه‌ها و شکیبایی در برابر مردم از جمله ویژگی‌های یک قاضی در نظام جمهوری اسلامی است که سبب تحقق عدالت در جامعه می‌شود.

معاون نظارت و بازرسی سازمان قضایی نیروهای مسلح ادامه داد: قاضی باید در حق قاطع بوده و در قضاوت بر خشم خود غلبه کند و در اوج فروتنی از اظهار نظر ضعیف و غیرمستدل خوددار باشد تا بتواند به وظیفه شایسته خود در جامعه به خوبی عمل کند.

صفری با اشاره به رسالت سنگین قوای مسلح مستقر در هرمزگان، خاطرنشان کرد: نباید اجازه داد که کسی زحمات نیروهای مسلح را مخدوش کند بلکه با همدلی و انسجام باید از رسالت پاسداری از کشور به خوبی صیانت کرد.

وی با تجلیل از توانمندی‌های یوسف مسیبی دادستان نظامی سابق هرمزگان گفت: مسئولیت به فرموده امام صادق (ع) یک امانت در دست انسان است که باید آن را روزی تحویل برادر دیگری دهد و چه نیکوست که انسان در زمان تحویل مسئولیت خود، آن را به شایستگی به دیگری بسپارد.

معاون نظارت و بازرسی سازمان قضایی نیروهای مسلح از نادر فرامرزپور دادستان جدید نظامی استان هرمزگان نیز به عنوان یکی از نیروهای توانمند نام‌ برد.

صفری تأکید کرد: نیروهای مسلح در استان هرمزگان همکاری خوبی با سازمان قضایی نیروهای مسلح دارند و انتظار داریم که این روند روز به روز تقویت شود.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *