قیمت گوجه فرنگی در آستانه کاهش / پسته و توت فرنگی در صدر قیمت

16:00 - 12 آبان 1395
کد خبر: ۲۴۰۲۳۰
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره‌بار با اعلام خبر ارزانی قیمت گوجه فرنگی در روزهای آینده، گفت: در چند روز آینده از چهار نقطه گرمسیری کشور گوجه فرنگی به بازار تهران تزریق خواهد شد.
حسین مهاجران در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اقتصاد ، در خصوص تغییرات قیمت میوه در هفته جاری نسبت به هفته گذشته اظهار کرد: اکثر میوه‌ها نسبت به هفته گذشته تغییر آنچنانی قیمت نداشته و انتظار می‌رود برای چند روز آینده در برخی از محصولات مانند گوجه فرنگی بازار شاهد کاهش قیمت است. 

وی در ارتباط با قیمت انواع میوه در میادین میوه و تره‌بار گفت: در حال حاضر در بخش صیفی‌جات قیمت هر کیلو خیار بوته‌ای با قیمت 3 هزار و 500، خیار گلخانه‌ای هزار و 500تومان، گوجه فرنگی گلخانه‌ای 4هزار تومان و نوع بوته‌ای آن از هزار و 500 تا 2هزار و 500 تومان در بازار به فروش می‌رسد.

مهاجران ادامه داد: قیمت سیب زمینی و پیاز برای فروش در بازار به نرخ 600 تا هزار تومان، سیب درختی(گلاب) در هر کیلو 3هزار تومان و سیب دماوند قرمز از هزار و 500 تا 3هزار تومان در هر کیلو و سفید آن 2هزار تا 3هزار و 500 تومان عرضه می‌شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره‌بار با اشاره به ثابت ماندن قیمت انار گفت: قیمت هر کیلو انار بین هزار و 500 تا 3هزار و 500 تومان است.

وی اظهار کرد: میوه‌های نوبرانه مانند لیمو شیرین، پرتقال و نارنگی برای مصرف مردم در بازار است که برای هر کیلو نارنگی قیمت 2هزار و 500 تومان تا 4هزار تومان و برای پرتقال تامسون از قیمت هزار و 500 تومان تا 2هزار و 500 تومان و همچنین پرتقال کوهستان از 2 هزار تا 2 هزار و 500 تومان قیمت گذاری شده است.

وی ادامه داد: قیمت لیمو شیرین از هزار و 500 تا 3 هزار و 500 تومان و برای گریپ فروت قیمت 2 هزار تومان تا 2هزار و پانصد تومان تعیین شده است.

مهاجران در ارتباط با بیشترین قیمت در بین انواع میوه را انگور بی‌دانه با هر کیلو 6 هزار تومان و قیمت هر کیلو پسته 20 هزار تومان و توت‌فرنگی کرج کیلویی 18 هزار تومان تا 20 هزار تومان به خود اختصاص داده‌اند.

وی در پایان با اشاره به ورود گوجه فرنگی به بازار تهران از چهار نقطه گرمسیری گفت: در چند روز آینده از چهار نقطه گرمسیری کشور این محصول به بازار تهران تزریق می‌شود و با این ورود مسلما قیمت گوجه فرنگی با افت رو‌به‌رو می‌شود.
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *