استمرار برخورد با عرضه‌کنندگان البسه نامتعارف/ نیازمند اقدامات پیشگیرانه دستگاه‌های فرهنگی هستیم

8:50 - 12 آبان 1395
کد خبر: ۲۳۹۹۶۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
حجت‎الاسلام صادقی نیارکی گفت: طرح برخورد با عرضه‌کنندگان البسه نامتعارف استمرار خواهد داشت و نیازمند نظارت همگانی هستیم.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی ، حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی با اشاره به استمرار برخورد با عرضه‏ کنندگان البسه نامتعارف اظهار کرد: امروز ما باید هوشیار باشیم و مسئله نفوذی که مقام معظم رهبری تأکید کرده‌اند را جدی بگیریم.

وی افزود: نفوذ در مسئله فرهنگی و سایر موضوعات در دستور کار است و باید آن را جدی بگیریم، امروز یکی از مصادیق نفوذ مسئله عرضه لباس‌های نامتعارف است.

دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین خاطرنشان کرد: دشمن فقط این مصداق را دنبال نمی‌کند بلکه هر روز با انواع مصادیق فرهنگی روبرو هستیم و این نیازمند هوشیاری مسئولان قضایی و انتظامی و نظارت همگانی مردم در همه حوزه‌ها است.

وی با اشاره به اینکه در هرصورت ما در همه حوزه‌ها مخصوصاً در حوزه البسه مسئولیت داریم، تصریح کرد: باید از این البسه به نام البسه خلاف عفت عمومی و شرع یاد کرد.

حجت‌الاسلام صادقی نیارکی اضافه کرد: نباید همه صنوف را محکوم کنیم، بلکه بسیاری از صنوف همکاری می‌کنند اما عده‌ای قلیل با تبعیت از درخواست دشمن می‌خواهند جامعه پاک زنان زینبی را ناپاک جلوه دهند و یک فرهنگ غربی در پوشش زنان اسلامی و ایرانی ما پدید بیاورند که باید با این عده برخورد شود و برخورد ادامه داشته باشد.

وی ادامه داد: هرکجا که احساس کنیم اندیشه‌های اسلامی و باورهای دینی مورد توجه و هدف دشمن قرار گرفت با حساسیت آن را تعقیب کرده و برخورد ‌کنیم.

دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین تأکید کرد: این برخورد آغازشده، استمرار خواهد داشت و عقب‌نشینی نمی‌کنیم اما نیازمند نظارت همگانی هستیم، همه مردم متدین هر جا با هنجارشکنی برخورد کردند ما را باخبر کنید.

وی بابیان اینکه هر جا خود مردم در میدان بوده‌اند دشمن عقب‌نشینی کرده همین حس و دغدغه و احساس مسئولیت باید ادامه پیدا کند، اظهار کرد: از همه سازمان‌ها و دستگاه‌هایی که وظیفه کار فرهنگی دارند استدعا می‌کنیم به تکالیف و مسئولیت‌های خود بپردازند.

حجت‌الاسلام صادقی نیارکی با اشاره به اینکه برخورد ما قهری است اما اقدامات پیشگیرانه در این حوزه نیاز است، یادآور شد: در مسائل اجتماعی که دغدغه جامعه است نیازمند اقدامات پیشگیرانه دستگاه‌های فرهنگی هستیم.

فاطمه محمدبیگی دبیرکارگروه عفاف و حجاب استان قزوین گفت: این تجمع نماینده‌ای از اقشار مختلف مردم هستند و برنمی‌تابند که هر نوع پوششی در جامعه رواج یابد.

وی با بیان اینکه مسئولان باید راهنمای اصناف باشند، اذعان کرد: اصناف باید پوشاکی متناسب با سبک زندگی ایرانی و اسلامی در اختیار عموم مردم قرار دهند، در جامعه نیازمند فعالیت مسئولان اجرایی در تامین مد و لباس اسلامی هستیم.

این مسئول ادامه داد: بیشتر اصناف ما پوشاک اسلامی در اختیار مردم قرار می‌دهند اما برخی اصناف در این مسیر خلاف عرف و اعتقاد مردم عمل می‌کنند که این موارد نیازمند برخورد قهری هستند.

وی خطاب به دادستان قزوین ابراز کرد: برخورد قاطعانه و قانونی شما نسبت به عرضه کنندگان پوشاک زمینه خوشحالی مردم را فراهم کرد.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *