دیوان عالی پاکستان موضوع "فساد مالی" دولت را بررسی می‌کند

13:11 - 12 آبان 1395
کد خبر: ۲۳۹۹۳۲
دیوان عالی پاکستان اعلام کرد روز سه شنبه موضوع فساد مالی دولت را بررسی می‌کند این در حالی است که سلمان بت وکیل نواز شریف خواستار مهلت بیشتر برای ارائه مدارک تبرئه از فساد مالی افشا شده توسط پانامالیکس شده است.
دیوان عالی پاکستان موضوع  به گزارش سرویس بین الملل  دیوان عالی پاکستان اعلام کرد که امروز سه شنبه موضوع فساد مالی دولت را بررسی می‌کند این در حالی است که «سلمان بت» وکیل نواز شریف خواستار مهلت بیشتر برای ارائه مدارک تبرئه از فساد مالی افشا شده توسط پاناما لیکس شده است.
 
به گزارش دیلی اکسپرس، انورظهیر جمالی رییس دیوان عالی پاکستان با کمک 3 قاضی دیگر موضوع فساد مالی دولت پاکستان و خاندان شریف را بررسی می‌کند.
 
قاضی شیخ عظمت سعید با از قضاتی که موضوع فساد مالی نواز شریف را بررسی می‌کند از ارائه نشدن پاسخ دادگستری در زمینه افشای اسناد پانامالیکس ابراز تأسف کرد.
 
سلمان بت وکیل نواز شریف نخست وزیر پاکستان با حضور در دادگاه گفت: فقط 5 روز است که وکالت خاندان شریف را به عهده گرفته بنابراین برای ارائه مدارک و دفاع از دولت نیاز به زمان بیشتری دارد.
 
حامد‌خان وکیل عمران‌خان رهبر حزب تحریک انصاف و از مخالفان سرسخت دولت پاکستان نیز با حضور در دادگاه علنی بررسی فساد مالی دولت گفت: در ماه آوریل نیز دادگاه موضوع فساد مالی نواز شریف را بررسی کرد و نتوانست وی را تبرئه کند.
 
دیوان عالی پاکستان در جلسه اول دادگاه امروز اعلام کرد: نواز شریف می‌تواند یکی از 3 گزینه را برای بررسی پرونده فساد مالی خود انتخاب کند.
 
1-دادگاه با محدود کردن دسترسی نواز شریف به حساب‌های شخصی به طور مستقیم آنها را بررسی می‌کند.
 
2- کمیسیون تحقیقات حساب‌های نواز را بررسی می‌کند.
 
3- نواز شریف مدارکی به دیوان عالی ارائه کند که نیازی به بررسی حساب‌های بانکی وی نباشد.
 
عمران‌خان رهبر حزب تحریک انصاف، سراج الحق رهبر حزب جماعت اسلامی، شیخ رشید احمد رهبر حزب مسلم لیگ شاخه عوامی، با تشکیل پرونده خواستار پیگیری موضوع فساد مالی نواز شریف شدند و از دادگاه درخواست کردند تا یک نوامبر نتیجه را اعلام کند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *