حضور "زنان" در پروسه صلح افغانستان حتمی است

14:27 - 11 آبان 1395
کد خبر: ۲۳۹۵۳۴
عبدالله عبدالله در مراسم تأسیس "انجمن زنان دیپلمات افغانستان" اظهار داشت تامین حقوق و ارتقای ظرفیت زنان ریشه در باورهای دینی ما دارد و حضور زنان در پروسه صلح حتمی و هدف صلح مقدس است.
حضور  به گزارش سرویس بین الملل عبدالله عبدالله، رییس اجرائیه دولت وحدت ملی روز گذشته در مراسم افتتاحیه انجمن زنان دیپلومات افغانستان ایجاد انجمن زنان دیپلمات افغانستان یک گام مثبت، موثر و عالی در راستای تقویت دستگاه دیپلماسی افغانستان اعلام کرد.
 
رئیس اجرائیه افغانستان گفت: این انجمن فرصت خوبی را برای توانمندسازی و رشد مهارت‌های کاری زنان در عرصه‌های مختلف به‌ویژه سیاست فراهم می‌سازد.
 
عبدالله افزود: افغانستان در دوران سیاه طالبان از کاروان پیشترف و ترقی باز ماند و زنان سخت‌ترین شرایط را تجربه کردند و حقوق شان در تمام عرصه‌ها نقض شد.
 
وی اظهار داشت: زمانی در وزارت خارجه افغانستان یک دیپلمات خانم نبود، این دستاوردها به آسانی به‌دست نیامده است. با وجود هزاران شهید، افراد معلول و مهاجر اما بیشترین رنج و درد را زنان افغانستان کشیده است.
 
رئیس اجرائیه دولت افغانستان گفت:  دولت وحدت ملی برای حمایت و خدمت بیشتر جهت برجسته‌سازی نقش زنان افغانستان متعهد است و در این زمینه سعی و تلاش فراوان خواهد کرد.
 
عبدالله در این مراسم عنوان کرد: تامین حقوق و ارتقای ظرفیت زنان ریشه در باورهای دینی ما دارد و حضور زنان در پروسه صلح حتمی و هدف صلح مقدس است.
 
پایگاه اطلاع رسانی ریاست اجرائیه دولت افغانستان نوشت: «انجمن زنان دیپلمات افغانستان» با حضور عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه دولت افغانستان و توسط ریاست حقوق بشر و امور بین‌المللی زنان وزارت خارجه افغانستان تأسیس شد.
 
/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *