جلوگیری از تغییر کاربری 335 هزار متر مربع زمین های کشاورزی گلستان در نیمه نخست امسال

10:25 - 10 آبان 1395
کد خبر: ۲۳۹۰۶۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
هاشمیان گفت: از تغییر کاربری 335 هزار متر مربع زمین های کشاورزی گلستان در نیمه نخست امسال جلوگیری شده است.
رئیس کل دادگستری استان گلستان در گفت وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی اظهارکرد: از تغییر کاربری 335 هزار متر مربع زمین های کشاورزی گلستان در نیمه ی نخست امسال جلوگیری شده است.

 وی در تشریح آخرین وضعیت پرونده های زمین خواری در استان گلستان بیان کرد: در شش ماه اول امسال تعداد285 مورد پرونده  که اداره امور اراضی طرح دعوا کرده در دادگستری های سراسر استان تشکیل که از این تعداد ، 208 مورد تا کنون منجر به صدور حکم  و همچنین  35 مورد منجر به قلع و قمع شده است.

این مقام قضایی در استان گلستان در ادامه افزود:  در راستای تبصره ی 2 ماده ی 10  قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی و باغی هم  105 مورد پرونده با هماهنگی دادستان ها و بدون تشریفات قانونی قلع و قمع شدند.

هاشمیان بر اقدامات قاطع دستگاه قضایی در مبارزه با زمین خواری و ساخت و سازهای غیرمجاز تاکید کرد وگفت: مبارزه با زمین‌خواری و دفاع از اراضی ملی یک تکلیف شرعی و قانونی است.

رئیس کل دادگستری استان گلستان اضافه کرد: حفاظت و حراست از منابع ملی، اهتمام همه مردم را می‌طلبد ، مردم می توانند هرگونه تخریب و تصرف اراضی ملی را به مراجع انتظامی و قضایی گزارش دهند .




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *