100 میلیارد تومان از سرمایه‌های ملی به بیت المال بازگشت/ رفع تصرف 103 هزار متر مربع از زمین‌های دولتی در ساحل شرقی بندرعباس

8:43 - 10 آبان 1395
کد خبر: ۲۳۸۷۹۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
حجت الاسلام و المسلمین اکبری گفت: یکصد وسه هزار مترمربع از زمین‌های دولتی در ساحل شرقی بندرعباس رفع تصرف و بیش از یکصد میلیارد تومان از سرمایه های ملی به بیت المال بازگردانده شده است.
رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در گفت وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی بیان کرد: یکصد وسه هزار مترمربع از زمین‌های دولتی در ساحل شرقی بندرعباس رفع تصرف و بیش از یکصد میلیارد تومان از سرمایه های ملی به بیت المال بازگردانده شده است.

وی افزود: با اقدام قاطع دستگاه قضایی استان هرمزگان از یکصد و سه هزار مترمربع از زمین های دولتی در ساحل شرقی بندرعباس رفع تصرف شد و بیش از یکصد میلیارد تومان از سرمایه های ملی به بیت المال بازگردانده شد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با اعلام این که  زمین‌های ساحل شرقی بندرعباس از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان به منظور احداث پروژه ملی آب شیرین کن بزرگ بندرعباس به یکی از شرکت های پیمانکاری واگذار شده بود  اظهار کرد: شرکت مذکور با وجود پایان مدت قرارداد خلف وعده نموده و به تعهدات خود عمل نکرده است و در این میان با تصرف زمین های مذکور و ادعای مالکیت ، این زمین ها را که در یکی از گرانقیمت ترین  بخشهای  توریستی -مسکونی ساحل  شرقی بندرعباس واقع شده است به تصرف خود درآورده و  به منظور تسهیل در روند تصرفات و اقدامات غیر قانونی خود، در این زمینها انبار و تأسیسات ساختمانی احداث کرده بود.

 رئیس شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی استان هرمزگان در ادامه تصریح کرد: با اطلاع دستگاه قضایی استان از کم و کیف موضوع و  با اقدام به موقع قضایی این زمین های دولتی با حکم مرجع صالح قضایی رفع تصرف و کلیه مستحدثات غیرقانونی تخریب شد.

این مقام قضایی در  استان هرمزگان خاطرنشان کرد:  طی شش ماه ابتدایی سال 1395 به دستور مراجع قضایی استان از170 هزار مترمربع از زمین های دولتی رفع تصرف شده است.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان تصریح کرد: دادگستری استان هرمزگان در زمینه احقاق حقوق مردم، اجرای صریح قانون و حفظ و حراست از اموال ملی مصمم است و برخورد قاطع و بدون اغماض با زمین خواران از اولویت های کاری مسؤولین قضایی استان است.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری با بیان این‌ که جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز اولویت دستگاه قضایی و شورای حفظ حقوق بیت المال استان هرمزگان است ، از تشکیل کارگروه های ویژه ای در این شورا و با مشارکت، استانداری، اداره کل منابع طبیعی ،نیروی انتظامی ،اداره کل راه و شهرسازی و دیگر دستگاه های متولی ، به منظور رسیدگی سریع و قاطع به این موضوع خبر داد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با اشاره به این که دستور قلع و قمع مستحدثات غیرقانونی ساخته شده در نوار ساحلی بندرعباس به سرعت و قاطعیت در محاکم قضایی استان هرمزگان صادر شده و به مرحله اجرا در می آید ، افزود: در همین راستا و در روزهای آینده خبرهای خوشی از احقاق حقوق بیت المال و آزادسازی اراضی ملی و منابع طبیعی از چنگ متصرفان و زمین خواران غیرمجاز ، از سوی دادگستری استان هرمزگان به مردم  مخابره خواهد شد.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *