در مجمع جهانی وزنه‌برداری، هم عذرخواهی کردیم هم اعتراض/ احتمالا کیانوش رستمی با همان رویه قبلی تمرین کند

9:05 - 09 آبان 1395
کد خبر: ۲۳۸۵۰۹
رئیس فدراسیون وزنه‌برداری گفت: ما در مجمع فداسیون جهانی هم دلجویی و عذرخواهی کردیم و هم نسبت به اتفاقات ریو اعتراض خود را اعلام کردیم.
به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ، سفر علی مرادی به مالزی و حضور در مجمع فدراسیون جهانی باعث شد عده‌ای از مخالفان وی انتقادهایی را در این زمینه بیان کنند. اتفاقات حاشیه‌ای و اعتراضاتی که بهداد سلیمی و سجاد انوشیروانی در ریو انجام داده بودند احتمال محرومیت آنها و همینطور وزنه‌برداری کشورمان را در پی داشت که حضور به موقع رئیس فدراسیون در مجمع فدراسیون جهانی وزنه‌برداری و عذرخواهی او از هیئت رئیسه این فدراسیون، خطر محرومیت را از بین برد.

علی مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی در خصوص انتقاداتی که نسبت به عذرخواهی وی از مسئولان فدراسیون جهان وزنه‌برداری برای عدم محرومیت بهداد سلیمی و سجاد انوشیروانی و وزنه‌برداری کشورمان صورت گرفت اظهار داشت: به دلیل حاشیه‌های المپیک و اعتراضاتی که صورت گرفته بود به مالزی رفتیم و از مسئولان فدراسیون جهانی دلجویی کردیم. حالا اگر عده‌ای نسبت به این کار معترض هستند به این دلیل است که ما از اقدامات ریسکی و ماجراجویانه پرهیز کردیم و اگر این کارها را انجام می‌دادیم به طور حتم وزنه‌برداری کشورمان با محرومیت روبرو می‌شد.

وی افزود: البته در زمان حضور در کنگره جهانی وزنه‌برداری اعتراض‌های خود را نسبت به اتفاقات ریو اعلام کردیم و گفتیم که ما مقید به آداب بین‌المللی هستیم و مقررات را به خوبی می‌شناسیم. انتظار داریم فدارسیون جهانی هم به وزنه‌برداری کشورمان توجه بیشتری داشته باشد. ضمن این که درباره حضور یک زن و شوهر در هیئت ژوری که برای اولین بار رخ داده بود اعتراض خود را بیان کردیم. به طور کل ما در مجمع فداسیون جهانی هم دلجویی و عذرخواهی کردیم و هم نسبت به اتفاقات ریو اعتراض خود را اعلام کردیم. آن چیزی که مهم است رفتار و دیپلماسی صحیحی بود که ما در آنجا انجام دادیم و همین مسئله باعث شد مسئولان فدراسیون جهانی به ما تبریک بگویند.

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری با اشاره به نایب قهرمانی تیم نوجوانان کشورمان در مسابقات جهانی گفت: پس از این که  ما در المپیک ریو نایب‌قهرمان شدیم در باد این موفقیت‌ها نخوابیدیم و تمرکزمان را روی رده‌های پایه قرار دادیم. چرا که برای المپیک 2020 لازم بود که به این رده‌ها توجه کنیم. هر چند در بعضی مواقع به دلیل کمبودهای مالی با محدودیت‌هایی روبرو بودیم و نتوانستیم برخی اردوها را برگزار کنیم.

مرادی ادامه داد: مسابقات قهرمانی نوجونان جهان نسبت به دوره‌های قبل به لحاظ کیفی و کمی در سطح بسیار بالاتری قرار داشت و کشورهای زیادی در این مسابقات شرکت کرده بودند. بدون شک نایب‌ قهرمانی در این مسابقات کار بزرگی بود که وزنه‌بردران نوجوان کشورمان توانستند آن را کسب کنند. ضمن اینکه در سنگین وزن نوجوانان جهان، علی داودی توانست قهرمان شود تا قوی‌ترین نوجوان جهان لقب بگیرد.

وی در پاسخ به این سوال که تکلیف حضور کیانوش رستمی در اردوهای تیم ملی چه شد خاطرنشان کرد: شورای فنی فدراسیون وزنه‌برداری هنوز تصمیمی درباره این مسئله اتخاذ نکرده است اما احتمال رستمی با همان رویه قبلی به تمریناتش ادامه خواهد داد.

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری در پایان صحبت‌هایش درباره آخرین وضعیت سعید علی‌حسینی خاطرنشان کرد: علی‌حسینی تا زمان پایان محرومیتش نمی‌تواند در ارودی تیم ملی شرکت کند، اما او در حال انجام تمریناتش است و به مسابقات جهانی می‌رسد. اگر کار غیرحرفه‌ای انجام ندهد می‌تواند مثل سهراب مرادی بازگشت موفق‌آمیزی داشته باشد.

انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *