رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

افزايش توان حرفه ای و تکريم ارباب رجوع از رويکردهای مهم پليس

15:44 - 05 آبان 1395
کد خبر: ۲۳۷۳۳۰
جانشين فرمانده ناجا گفت: افزايش توان حرفه ای نيروهای انتظامی، رفتار خوب با مردم و تکريم ارباب رجوع از رويکردهای مهم ناجا است.
به گزارش گروه جامعه ،سردار اسکندر مومنی هدف از سفر به استان آذربایجان غربی را بررسی وضعیت امنیتی استان از بعد مرزی و انتظامی عنوان و تصریح کرد: پیگیری اولویت های ماموریتی از اهداف مهم ناجا است.
 
وی اظهار داشت: مبارزه با قاچاق کالا و ارز، امنیت اخلاقی، مبارزه با موادمخدر، قرارگاه جهادی آموزش و ارتقاء توان کلانتری ها و پاسگاه ها در سال 95 را می توان از برنامه های مهم ناجا برشمرد.
 
این مقام انتظامی، آموزش را بسترساز پیشرفت، ‌بالندگی و رشد سازمانی دانست و بیان داشت: در مجموعه ناجا نیز مقوله آموزش، ركن اصلی توان عملیاتی پلیس در اجرای ماموریت‌ها محسوب می‌شود.
 
سردار مومنی در ادامه به تقویت کلانتری ها و پاسگاه ها از لحاظ ساختار، سازمان و تجهیزات اشاره و تصریح کرد: افزایش توان حرفه ای نیروهای انتظامی ، رفتار خوب با مردم و تکریم ارباب رجوع از دیگر موضوعات مهم ناجا است.
 
این مقام ارشد انتظامی خدمت به مردم در نظام اسلامی را از مهم ترین ارزش‌ها دانست و گفت: هدف پلیس، رضایتمندی مردم است و برای رسیدن به این هدف والا باید علاوه بر تلاش مضاعف، دیگر ادارات دولتی را نیز به استمداد و همکاری دعوت کرد.
 
وی اظهار داشت: تمام تلاش پلیس در راستای ارتقاء رضایت مندی مردم و افزایش اعتماد عمومی است؛ چرا كه اعتماد عمومی می‌تواند منجر به افزایش مشاركت‌های مردمی و در نهایت ارتقاء امنیت پایدار در جامعه شود.
 
سردار مومنی، تحقق کامل امنیت اجتماعی پایدار در جامعه را مستلزم نگاه افراد به نظم و قانون  و نگاهی همراه با احترام و حفظ حریم ها دانست و گفت: بحمداله با کمک دولت و مجلس با استفاده از تجهیزات و امکانات در اختیار، امنیت مطلوبی در کشور برقرار است.
 
جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه آذربایجان غربی از نظر ارتقاء وضعیت امنیتی، جزء استان های بالای ممتاز بوده و به عنوان نمونه برای سایر استان ها انتخاب شده است، گفت: با وجود ناامن بودن محیط پیرامونی و با اشراف اطلاعاتی و کنترل مرزها شاهد امنیت روبه رشدی در این استان هستیم.
 
وی به کاهش چهار درصدی کل سرقت ها در سطح کشور در سال 95 اشاره و تصریح کرد: در این مدت از سال ، بیش از 40 درصد افزایش کشفیات کالای قاچاق داشته ایم.
 
این مقام انتظامی به کاهش تصادفات در سال 95 اشاره کرد و گفت: عامل انسانی، کیفیت خودرو، ایمنی راه ها و سیستم امداد و نجات در میزان کاهش تلفات جاده ای موثر است.
 
مومنی در ادامه با اشاره به کاهش سه درصدی تصادفات فوتی در کشور در سال 95 ، اظهار داشت: مهم ترین عامل بروز تصادفات، عامل انسانی است و در این راستا انتظار داریم بقیه مولفه ها بویژه خودروسازان با ارتقاء کیفیت و سیستم ایمنی خودرو، سهم بسزایی در کاهش تلفات و خسارات جانی و مالی داشته باشند.
 
وی تكریم ارباب رجوع و حفظ حقوق شهروندی را دو مؤلفه بسیار مهم در اجرای ماموریت ها عنوان كرد و ادامه داد: در قبال خدمات شایسته به مردم، پلیس نیز از مردم انتظار دارد حقوق شهروندی خود را رعایت کرده و با رعایت قوانین و مقررات، پلیس را در اجرای ماموریت‌هایش یاری كنند.
 
جانشین فرمانده ناجا در پایان با تقدیر از تلاش های صورت گرفته در زمینه کاهش ورود کالای قاچاق و افزایش کشف در استان پهناور آذربایجان غربی، خاطرنشان کرد: بایستی با معدوم کردن کالای قاچاق، دور زدن قانون به حداقل برسد.
انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *