برگزاری طرح جامع قرآنی در دادگستری کل استان مرکزی

22:58 - 05 آبان 1395
کد خبر: ۲۳۷۳۰۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
آقاباقری ضمن اعلام خبر برگزاری طرح جامع قرآنی در مجموعه دستگاه قضایی استان، گفت: این طرح ویژه همکاران بوده و پس از اتمام دوره تعیین سطح دوره آموزش قرآن در رشته‌های روخوانی و روان‌خوانی، تجوید و صوت و لحن برگزار خواهد شد.
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، مهدی آقاباقری، معاون فرهنگی دادگستری کل استان ضمن اعلام خبر برگزاری طرح جامع قرآنی در مجموعه دستگاه قضایی استان، گفت: این طرح ویژه همکاران بوده و پس از اتمام دوره تعیین سطح دوره آموزش قرآن در رشته‌های روخوانی و روان‌خوانی، تجوید و صوت و لحن برگزار خواهد شد.
 
وی هدف از برگزاری طرح جامع قرآنی را درک مفاهیم، تفسیر موضوعی قرآن، آموزش قرآن در رشته قرائت نظیر روخوانی پایه تا تربیت معلم قرآنی بیان کرد و افزود: دادگستری کل استان بیشترین تمرکز و هدف خود را در رشته‌های روخوانی و روان‌خوانی، تجوید و صوت و لحن قرار داده است.
 
آقاباقری از برگزاری آزمون تعیین سطح ویژه همکاران جهت حضور در دوره‌های آموزش قرآن خبر داد و گفت: این آزمون ، سوم آبان ماه با حضور علاقمندان از همکاران برگزار شد و نحوه تعیین سطح نیز بدین صورت است که فرد دو آیه از قرآن را خوانده و ممتحن حاضر به روخوانی او و رعایت قوانین امتیاز می‌دهد و سطح شرکت کننده برای حضور در دوره را معین می کند.
 
وی بابیان اینکه متقاضیان برای شرکت در طرح جامع قرآنی تا ، اول آذر ماه جاری فرصت دارند در آزمون تعیین سطح شرکت کنند، ابراز کرد: سازمان‌های تابعه دستگاه قضا نیز این طرح را انجام خواهند داد.
 
این مقام مسئول در پایان اظهار کرد: تمام هدف ما از برگزاری طرح مذکور ایجاد انگیزه برای کارکنان جهت رفع اشکالات در رشته قرائت و صحت تلاوت این مصحف شریف است، قطعاً برگزاری چنین دوره‌هایی به اعتلای فعالیت‌های قرانی در جامعه کمک می‌کند؛ چراکه اعتقاد داریم اگر والدین قرآنی باشند دانسته‌های خود را در اختیار فرزندانشان قرار داده و از بروز آسیب‌های اجتماعی و اخلاقی در سنین نوجوانی و جوانی جلوگیری شود.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *