آمریکا باید در حل بحران مهاجرت با "افغانستان" همکاری کند

16:35 - 07 آبان 1395
کد خبر: ۲۳۷۲۶۸
محمد اکبری عضو مجلس نمایندگان، بحران مهاجران افغانستان را جدی خواند و از آمریکا خواست که در خصوص مهاجرانی که از اروپا اخراج می شوند با افغانستان همکاری کند.
آمریکا باید در حل بحران مهاجرت با   به گزارش سرویس بین الملل محمد اکبری عضو مجلس نمایندگان افغانستان، بحران مهاجران افغانستان را جدی خواند و از آمریکا خواست که در خصوص مهاجرانی که از اروپا اخراج می شوند با افغانستان همکاری کند.
 
اکبری افزود: موج اخراج مهاجران افغانستان از کشورهای همسایه و اروپا افغانستان را با بحران جدی مواجه کرده و دولت افغانستان در حالی که در حل مشکلات آوارگان داخلی و مهاجرانی که از کشورهای همسایه اخراج می‌شوند، نمی‌تواند، به سیلی از مهاجرانی که قرار است از اروپا اخراج شوند رسیدگی می‌کند؟
 
عضو مجلس نمایندگان افغانستان خواست که با راه اندازی یک گفتمان بین پارلمانی با نهادهای قانون‌گذار سایر کشورها از جمله با پارلمان اروپا و کنگره آمریکا در جهت جلب همکاری آنان در راستای حل بحران مهاجرت افغانستانی‌ها، وارد گفت‌وگو شود.
 
وی خاطرنشان کرد: پارلمان افغانستان باید از کنگره آمریکا بخواهد که آن کشور به عنوان بزرگترین قدرت اقتصادی جهان باید با افغانستان همکاری نموده و حداقل 100 هزار مهاجر افغانستانی را که با خطر اخراج از اروپا مواجه هستند، بپذیرد و در کشور خود جای دهند.
 
جمهور نوشت: حدود 100 هزار مهاجر افغانستانی با خطر اخراج اجباری از اروپا مواجه هستند و دولت افغانستان نیز در نشست بروکسل توافق کرده است که این مهاجران را می‌پذیرد اما مهاجران و نهادهای اجتماعی افغانستان به شدت از این توافق دولت افغانستان ابراز نگرانی کرده‌اند.
 
/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *