هماهنگی وزارت علوم با وزارتخانه ها برای کارورزی دانشجویان

3:55 - 05 آبان 1395
کد خبر: ۲۳۶۸۴۳
دسته بندی: جامعه ، عمومی
وزیر علوم گفت: در خصوص کارورزی دانشجویان در صنایع با وزارتخانه های نفت، صنعت، معدن و تجارت هماهنگی های لازم به عمل آمده است.
به گزارش گروه جامعه ، محمد فرهادی در چهارمین همایش پیشرفت و توسعه علمی کشور در دانشگاه خاتم، با بیان اینکه حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی و اقتصاد دانش‌بنیان اجتناب‌ناپذیر است، گفت: بهترین راه برای دستیابی به اقتصاد دانش‌بنیان توجه به اشتغال، کارآفرینی و رفع بیکاری است و در این راستا انجمن‌های علمی می‌توانند با وزارت علوم همکاری کنند.
 
وی با تبیین نقش انجمن‌های علمی در بررسی بسیاری از مسائل کشور گفت: درحال حاضر ۳۵۶ انجمن علمی فعال تایید شده غیر پزشکی داریم که طیف وسیعی از متخصصان در این انجمن‌ها حضور دارند.
 
وزیر علوم با بیان اینکه تعداد دانشجو و دانشگاه در کشور بسیار زیاد است و باید در این زمینه حد و حدود را حفظ کنیم، افزود: در حال حاضر بیش از دو هزار و ۸۸۰ واحد آموزش عالی در کشور داریم که قریب به پنج میلیون دانشجو در این واحدها در حال تحصیل هستند.
 
فرهادی با اشاره به اینکه تعداد ۹۶ هزار نفر در دوره دکتری و بیش از ۳۵۰ هزار نفر در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل می‌کنند، گفت: با توجه به تعداد دانشجویان کشور اگر پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی مسئله‌ محور شوند، نتیجه در خور توجهی برای کشور به دست می‌آید.
 
وزیر علوم خاطرنشان کرد: برای رفع مشکل بیکاری باید فکری شود و البته مسیر گذر از این موضوع دستیابی به رشد ۸ درصدی در اقتصاد است که طبق برنامه‌ امسال باید پنج درصد از این رشد اقتصادی محقق شود.
 
فرهادی با اشاره به اینکه اگر به رشد ۸ درصدی اقتصادی برسیم، می‌توانیم حدود ۸۰۰ هزار شغل ایجاد کنیم، اظهار داشت: انجمن‌های علمی می‌توانند در این زمینه نقش موثری را ایفا کنند و در مباحثی چون بازنگری رشته‌های تحصیلی و ارتباط میان دانشگاه و صنعت اقدامات خوبی انجام دهند.
 
وی با اشاره به ضرورت کارورزی دانشجویان در صنعت گفت: در خصوص کارورزی در صنایع با وزارت نفت و وزارت صنعت، معدن، تجارت هماهنگی های لازم به عمل آمده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *