در سال‌های گذشته پول بیت المال حرام شد/ جودو با درخشان می‌تواند به اوج برگردد

4:30 - 05 آبان 1395
کد خبر: ۲۳۶۸۰۲
دسته بندی: ورزشی ، رزمی
کارشناس جودو امیدوار است این رشته با بازگشت «محمد درخشان» روزهای خوب خود را تکرار کند.

رضا چاه خندق قهرمان پیشین جودو در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه ورزشی میزان، در خصوص بازگشت «محمد درخشان» به عنوان رییس فدراسیون اظهار داشت: به عنوان عضو کوچکی از جامعه جودو بازگشت «محمد درخشان» را به این رشته تبریک عرض می‌کنم و امیدوارم این شوک مثبت باعث بازگشت جودو به روزهای اوج شود.

وی افزود: متاسفانه در چند سال گذشته جودوی ایران نه تنها درجا زد بلکه افت چشم گیری داشت تا جایی که نه یک دوره کلاس مربیگری و داوری سطح بالا برگزار کردیم و نه عنوان درخور توجه بدست آوردیم.

نایب قهرمان آسیا ادامه داد: متاسفانه در چند سال گذشته پول بیت المال در جودو حرام شد و آقایان با اشتباهات خود این تیم که روزی در سطح جهان حرف برای گفتن داشت را به یک تیم معمولی در آسیا تبدیل کردند.

چاه خندق افزود: «محمد درخشان» وزنه سنگینی در جودوی آسیا به شما می‌رود و امیدوارم لابی‌ها و ارتباطات بین‌المللی او به جودوی ایران کمک کند. امیدوارم در سایه مدیریت او روزهای خوب جودو تکرار شود.

وی در خصوص سازمان تیم‌های ملی جودو اظهار داشت: رضا رودکی و عباس فلاح از چهره های شناخته شده جودو هستند و نیازی به تعریف و تمجید من ندارند و خوشحالم که افراد تحصیل کرده، جوان و صاحب نام جودو در بدنه این فدراسیون قرار دارند، البته این را هم بگویم با حضور بعضی‌ها در برخی پست‌های فدراسیون مخالف هستم.

کارشناس جودو در پاسخ به این سوال که تیم ملی جودو نیاز به سرمربی داخلی دارد یا خارجی، گفت: مطمئن باشید کشوری مثل ژاپن هیچگاه مربی طراز اول خودش را به ما نمی‌دهد اما اگر قرار است مربی درجه دو خارجی بیاوریم باید سطحش از مربیان داخلی ما بلاتر باشد.نسل من، رضا رودکی، عباس فلاح و ... با مربی از کره شمالی به نام "مستر کو" کار کردیم که تا 10 سال هم ثمره این مربی خوب را دیدیم.

وی در پایان تصریح کرد: نظر من این است که مربی خارجی بیاوریم که سطح دانش و علمش از مربیان داخلی بالاتر باشد نه اینکه مربی مانند «نصرت خان» بیاوریم که من در زندگی‌ام حتی اسمش را هم نشنیده بودم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *