رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

هجوم شرکت‌های خارجی برای سهم خواهی از بازار مصرف دارو/ ضرورت تقویت تولید کننده‌های داخلی

12:28 - 04 آبان 1395
کد خبر: ۲۳۶۶۴۱
مدیر عامل یک شرکت تولید و پخش دارو با اشاره به این‌که شرکت‌های خارجی برای سهم خواهی از بازار مصرف دارو در ایران هجوم آورده‌اند، گفت: نباید از باج خواهی های مافیایی، مانورهای ویروسی و میکروبی و آزمایشهای خطرناک دشمنان غافل ماند.
به گزارش گروه فضای مجازی ، سید روح الله حسینی در گفتگو با خبرگزاري سلامت در واکنش به هجوم شرکت‌های خارجی برای سهم خواهی از بازار مصرف دارو در ایران اظهار داشت: ما در دورانی زندگی می‌کنیم که برخی دولت‌ها استفاده از غذا و دارو را به عنوان اسلحه مجاز دانسته و در لابراتوارهای ضدانسانی خود به پرورش میکروب‌ها و ویروس‌های آزمایشگاهی مشغول هستند.

وی عنوان کرد: ناگهان یک بیماری ناشناخته در یک کشور ظاهر می شود و ده‌ها نفر جان خود را ظرف چند روز از دست می دهند و بعد از زهر چشم گیری از یکدیگر، همه چیز را از اذهان عمومی پاک می‌کنند. این ویروس‌های جهش یافته و میکروب‌های تغییر ژنتیکی داده شده از کجا آمده‌اند و چگونه دوباره همه چیز در محاق فراموشی فرو می‌رود؟ اینها همه گوشه‌هایی از باج خواهی‌های مافیایی، مانورهای ویروسی و میکروبی و آزمایش‌های خطرناک دوران ما به حساب می‌آیند.

مدیر عامل یک شرکت تولید و پخش دارو گفت: به هیچ وجه صلاح نیست که برای ایجاد ارتباط با برخی کشورها، در چنین دورانی، بازار سالم و امن دارویی کشور عزیزمان ایران را به عنوان حق الزحمه علیک گیری دیپلماتیک به اغیار هدیه کنیم.

این مدیر عامل دارویی تصریح کرد: برای تصمیم گیری‌های کلان مربوط به بازار دارو به حقوق شرکت‌های داروسازی ایرانی احترام بیشتری گذاشته شود. به‌طور مثال می‌توانند از مدیران این شرکت‌های استقلال آفرین برای مشارکت در تصمیم گیری‌ها دعوت به عمل آورند.

حسینی ادامه داد: شرکت‌های داروسازی ایرانی پس از انقلاب شکوهمند اسلامی دست به کار شدند و با انقلاب در صنعت داروسازی، کشور ایران را از مصرف کننده صرف به کشوری مستقل و حتی صادر کننده ارتقا دادند. امروز که بیرق استقلال صنعت دارو در آسمان جهان به اهتزاز در آمده و مایه مباهات و سربلندی هر ایرانی شده، باید در راستای تقویت هر چه بیشتر شرکت‌های تولید کننده داخلی گام برداریم و اقداماتی را که برای استقلال صنعت دارو تهدید محسوب شود را متوقف کنیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *