رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

وزارت اطلاعات به سفر سناتور آمریکایی به ایران اشراف داشت/ سفر شخصی روسای دانشگاهها به ما ارتباطی ندارد

10:54 - 04 آبان 1395
کد خبر: ۲۳۶۵۶۰
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
وزیر اطلاعات گفت: بنده طرح سوال نمایندگان از وزرا را حق طبیعی آنها می دانم معتقدم نمایندگان محرم ترین افراد جامعه هستند اما بدون شک طرح برخی از مسائل از تریبون عمومی به صلاح نیست و باعث سوء استفاده سرویس های جاسوسی نیز می شود.
علی اصغری//به گزارش خبرنگار گروه سیاسی ، حجت الاسلام محمود علوی وزیر اطلاعات که صبح امروز در راستای پاسخ دادن  به سوال سه تن از نمایندگان مجلس درجلسه علنی حضور پیدا کرد در ابتدای سخنان خود اظهار کرد: همانطور که می دانید طرح برخی از مسائل امنیتی به صورت علنی و از طریق تریبون عمومی به صلاح نیست.

وی افزود: بنده طرح سوال نمایندگان از وزرا را حق طبیعی آنها می دانم معتقدم نمایندگان محرم ترین افراد جامعه هستند اما بدون شک طرح برخی از مسائل از تریبون عمومی به صلاح نیست و باعث سوء استفاده سرویس های جاسوسی نیز می شود.

وزیر اطلاعات با اشاره به اینکه سوال کنندگان سوال کنند بنده پاسخ می دهم، تصریح کرد: زمانی که ما در مجلس بودیم نماینده سوال خود را از وزیر مطرح می کرد و سپس وزیر پاسخ می داد  و نماینده اعلام می کرد که قانع شده است یا خیر ولی درشرایط فعلی نمایندگان پس از صحبتهای وزیر ابهاماتی را مطرح می  کنند که وزیر حق دارد پاسخ آنها را بدهد که انشاء الله این فرصت برای ما نیز فراهم شود.

بر اساس این خبر پیش از شروع صحبتهای وزیر اطلاعات، وی درخواست که جلسه علنی مجلس به دلیل صحبتهایش به صورت غیر علنی برگزار شود اما نمایندگان با این موضوع موافقت نکردند.

علوی برای پاسخگویی به سوال محمد جواد کریمی قدوسی، حسینعلی حاجی دلیگانی و حسن نوروزی پیرامون پروژه نفوذ در مجلس حضور پیدا کرد.

وزیر اطلاعات با اشاره به اینکه هر جا مصداقی از مصادیق نفوذ بوده است وزارت اطلاعات بر آن اشراف داشته است خاطر نشان کرد: بارها مقام معظم رهبری پیرامون این موضوع و اشرافی که وزارت اطلاعات در این راستا داشته است تقدیر وتشکر کرده است.

علوی با بیان اینکه لازمه مقابله با نفوذ بستن درهای کشور نیست گفت: وزارت اطلاعات با به کارگیری سربازان امام زمان تا به امروز توانسته است در راستای مقابله با برنامه های دشمنان وارد عمل شود.

وی تصریح کرد: چگونه ممکن است وزارت اطلاعات نسبت به ورود تروریست های داعش و تکفیری ها که بدون گذر نامه وارد مرزهای کشور ما می شود اشراف داشته باشد و با همکاری سایر دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی کشورمان نسبت به مقابله با آنها وارد عمل شود اما درباره ورود افراد با گذرنامه به کشور اطلاعی نداشته و حرکتی انجام ندهد.

وزیر اطلاعات تاکید کرد: وزارت اطلاعات درباره ورود جیمز دوباکیس سناتور آمریکایی و موریس اطلاع کافی داشته است و نسبت به ورود و خروج آنها به کشور و همچنین نحوه تردد آنها اشراف داشته است.

علوی با بیان اینکه ما نمی توانیم درباره مسائل امنیتی موضوعات بیشتری را مطرح کنیم افزود: اگر ما بخواهیم اطلاعات خود را به صورت گسترده تر بیان کنیم سبب می شود که اطلاعات دشمن کامل شود بنابراین صلاح نیست از تریبون عمومی برخی مسائل مطرح شود.

وی با اشاره به اینکه داباکیس سناتور آمریکایی قبلا نیز به ایران سفر کرده است اظهار کرد: داباکیس سفر اولش در ایران در سال 1389 صورت گرفته است و دومین سفر وی نیز در 18 شهریور سال 95 صورت گرفته است.

وزیر اطلاعات خاطر نشان کرد: چطور ممکن است که سفر داباکیس در سال 89 که از 15 اردیبهشت تا 30 اردیبهشت بوده است در مقایسه با سفر 6 روزه در سال 94 کم اهمیت تر باشد و سفر گذشته وی چرا در سال 84 جنجالی نداشته است آیا احتمال نفوذ در آن سال وجود نداشته است.

وزیر اطلاعات در ادامه در خصوص سفر یکی از روسای دانشگاه کشور به کشورهای خارجی گفت: در موضوع سفر مسئولین اگر سفری به صورت شخصی انجام شود به ما ارتباطی ندارد اما در صورتی که سفرها از سوی ارگانی و با مسئولیتی صورت گیرد ما به این موضوع اشراف کامل داریم و همه زوایای موضوع را بررسی می کنیم و اگر با مورد مشکوکی برخورد کنیم اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

علوی تصریح کرد: سفر یکی از روسای دانشگاه های کشورمان به کشورهای خارجی مصداق اطلاعاتی نبوده و تحت اشراف ما قرار داشته و هیچ موردی درباره آن گزارش نشده است.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *