رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ایران دارای بزرگترین شبکه برق در منطقه/ بهبود کیفیت و تنوع بخشی مأموریت جدید صنعت برق

13:25 - 03 آبان 1395
کد خبر: ۲۳۶۲۴۰
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
مدیر عامل شرکت توانیر گفت: شاخص‌هایی مانند حجم تأسیسات و تجهیزات زیربار، میزان رشد مصرف انرژی، خودکفایی در ساخت و اتکا به نیروی انسانی سبب شده ایران دارای بزرگترین شبکه صنعت برق در منطقه باشد.
ایران دارای بزرگترین شبکه برق در منطقه/ بهبود کیفیت و تنوع بخشی مأموریت جدید صنعت برقبه گزارش خبرنگار گروه اقتصاد آرش کردی مدیر عامل شرکت توانیر در سی و یکمین کنفرانس بین المللی برق گفت: موضوع انرژی در زمره موضوعات مهم امروز جهان به شمار می آید وموضوعاتی همچون امنیت انرژی، همگانی شدن استفاده از انرژی ومحیط زیست از چالش‌های جهان امروز درارتباط با صنعت برق تعریف شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تحولات صنعت برق معادلات همه بخشهای انرژی را دگرگون می کند، افزود: جهان شاهد تحولات شگرفی در عرصه صنعت برق طی دهه گذشته بوده و مفاهیمی همچون انرژی های تجدیدپذیر و نقش آن در کاهش انتشار گازهای گلخانه ای، شبکه های هوشمند، آماده سازی برق برای خدمت در یک جامعه واقتصاد دیجیتال و بسیاری از مفاهیم دیگر پیش روی محققان این حوزه قرار گرفته است.

کردی تصریح کرد: صنعت برق ایران به عنوان بزرگترین شبکه صنعت برق در منطقه دارای شاخص های متعدد و فراوانی است که آن را به عنوان صنعتی برتر و زیر بنایی در کشور معرفی می کند.

مدیر عامل شرکت توانیر تصریح کرد: حجم تأسیسات و تجهیزات زیر بار، میزان رشد مصرف انرژی، جایگاه جهانی در ظرفیت منصوبه، خودکفایی در ساخت تجهیزات ، اتکا به نیروی انسانی ماهر و کارآمد، صادرات فنی و مهندسی و وجود شرکتهای منظم در بخشهای مختلف احداث ، تولید و بهره برداری نشان دهنده جایگاه برتر ایران درصنعت برق است.

**با وجود خودتحریمی‌ها صنعت برق سرپا ایستاده است


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *